
Niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową
Niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową
Wymagane dokumenty:
Jeśli konsument jest niezadowolony ze sposobu załatwienia reklamacji może się zwrócić do powiatowego rzecznika konsumentów przedkładając wniosek zawierający:
-
imię i nazwisko wraz z adresem zamieszkania,
-
uzasadnienie, dlaczego kupujący nie zgadza się z negatywnym rozpatrzeniem reklamacji,
-
określenie swoich żądań,
-
do wniosku załączyć poniższe dokumenty:
-
dokument zakupu (paragon, rachunek, fakturę) oryginał lub ksero,
-
protokół reklamacyjny,
-
odpowiedź sprzedawcy z ewentualną opinią rzeczoznawcy.
Miejsce złożenia dokumentów:
Starostwa Powiatowe w Choszcznie, pokój 5 (łącznik budynku), ul. Bol. Chrobrego 27a tel: 95 748-89-53 dni: poniedziałek: od 7.30 do 12.30, wtorek: 7.30 do 12.30, środa: 7.30 do 12.30, czwartek: 7.30 do 12.30, piątek: nieczynne.
Opłaty:
Wolne od opłat.
Termin załatwienia sprawy:
Od 14 do 30 dni.
Jednostka odpowiedzialna:
Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta.
Tryb odwoławczy:
Nie załatwione roszczenia konsumentów w drodze negocjacji rzecznik może kierować do rozpatrzenia przez polubowne sądy konsumenckie lub sądy rejonowe przygotowując stosowne dokumenty.
Konsument może również dochodzić swych roszczeń przed Sądem samodzielnie.
Ulgi:
Brak
Dodatkowe informacje:
Zainteresowani osobistym kontaktem z rzecznikiem proszeni są do pokoju 4 (łącznik budynku), ul. Bol. Chrobrego 27a, Starostwa Powiatowego w Choszcznie. Rzecznik udziela również porad i informacji telefonicznie pod nr tel. 0 95 748-89-53
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. poz. 827).
![]() |
![]() |
![]() |
Metadane
Źródło informacji: | Czapiewska Teresa |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Czapiewska Teresa |
Data wprowadzenia: | 2003-07-01 15:14:44 |
Opublikował: | Rafał Sakowski |
Data publikacji: | 2003-07-01 15:14:44 |
Ostatnia zmiana: | 2020-11-24 09:10:27 |
Ilość wyświetleń: | 2038 |