
Pomoc publiczna
Pomoc publiczna.
Pomoc publiczna - stan na dzień 31 grudnia 2004 roku
- kwota zaległych należności przedsiębiorców - 61.000 zł.
- kwota odsetek - 0 zł.
- łączna wartość udzielonej pomocy publicznej netto – 799 465 zł
Pomoc publiczna.
Pomoc publiczna - stan na dzień 31 grudnia 2005 roku
- kwota zaległych należności przedsiębiorców - 90000 zł.
- kwota odsetek - 36000 zł.
- łączna wartość udzielonej pomocy publicznej netto – 1424799 zł
|
Wykaz osób prawnych i fizycznych, którym udzielono pomocy publicznej* | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Dnia 31 maja 2004 r. weszła w życie ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r.o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. Nr 123, poz. 1291).
Ustawa określa zasady postępowania w sprawach dotyczących pomocy państwa spełniającej przesłanki określone w art. 87 ust. 1 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską, zwanej dalej „pomocą publiczną”, w tym:
1. Postępowanie w sprawie przygotowania do notyfikacji projektów programów pomocowych, projektów pomocy indywidualnej oraz projektów pomocy indywidualnej na restrukturyzację;
2. Zasady współpracy Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, z podmiotami opracowującymi programy pomocowe, podmiotami udzielającymi pomocy, podmiotami ubiegającymi się o pomoc oraz beneficjentami pomocy, w zakresie pomocy publicznej;
3. Zasady reprezentowania Rzeczypospolitej Polskiej przed Trybunałem Sprawiedliwości i Sądem Pierwszej Instancji w sprawach z zakresu pomocy publicznej;
4. Zasady i tryb zwrotu pomocy publicznej;
5. Zasady monitorowania pomocy publicznej.
Pomoc publiczna to pomoc udzielana przez Państwo Członkowskie lub ze źródeł państwowych, w jakiejkolwiek formie, która narusza lub grozi naruszeniem konkurencji przez uprzywilejowanie niektórych przedsiębiorstw lub produkcji niektórych wyrobów, w zakresie, w jakim wpływa ona negatywnie na wymianę handlową pomiędzy Państwami Członkowskimi.
Pomoc publiczna może być udzielana w szczególności w formie:
(a) dotacji oraz ulg i zwolnień podatkowych,
(b) dokapitalizowania przedsiębiorców na warunkach korzystniejszych od oferowanych na rynku,
(c) pożyczek lub kredytów udzielanych przedsiębiorcom na warunkach korzystniejszych od oferowanych im na rynku,
(d) poręczeń i gwarancji kredytowych udzielanych za zobowiązania przedsiębiorców na warunkach korzystniejszych od oferowanych na rynku,
(e) zaniechania poboru podatku, odroczenia, rozłożenia na raty podatku lub zaległości podatkowej oraz umorzenia zaległości podatkowej bądź odsetek za zwlokę,
(f) umorzenia, bądź zaniechania ustalania lub poboru należnych od przedsiębiorcy świadczeń pieniężnych, stanowiących środki publiczne w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych, innych niż podatki, albo odraczania lub rozkładania na raty płatności takich świadczeń,
(g) zbycia lub oddania do korzystania mienia będącego własnością Skarbu Państwa, lub jednostek samorządu terytorialnego i ich związków - na warunkach korzystniejszych od oferowanych na rynku.
Podmiot ubiegający się o pomoc de minimis jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy, wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w ciągu 3 ostatnich lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy, a w przypadku podmiotu ubiegającego się o pomoc inną, niż pomoc de minimis, jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o jej udzielenie, informacji o otrzymanej pomocy publicznej, zawierającej w szczególności dane o dacie jej udzielenia, podstawie prawnej, formie i przeznaczeniu. Wzór formularza informacji o otrzymanej pomocy publicznej innej niż pomoc de minimis jest podany w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 sierpnia 2004 r. ( Dz. U. Nr 191, poz. 1960 ).
Przez beneficjenta pomocy należy rozumieć podmiot prowadzący działalność gospodarczą, bez względu na formę organizacyjną-prawną oraz sposób finansowania, który otrzymał pomoc publiczną. Przepisów ustawy nie stosuje się do pomocy publicznej udzielanej w rolnictwie w rozumieniu art. 32 Traktatu WE.
Przez organy udzielające pomocy należy rozumieć organy administracji publicznej oraz inne podmioty dysponujące środkami publicznymi, w tym przedsiębiorcę publicznego, które na podstawie odrębnych przepisów są uprawnione do udzielania pomocy. Udzielenie pomocy następuje najczęściej w wyniku podjęcia decyzji, podpisania umowy lub uchwalenia uchwały.
Podmioty udzielające pomocy są zobowiązane do sporządzania i przedstawienia Prezesowi Urzędu sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej, zawierających w szczególności informacje o beneficjentach pomocy oraz rodzajach, formach, wielkości i przeznaczeniu udzielonej pomocy.
Beneficjenci pomocy również są zobowiązani do składania Prezesowi Urzędu lub podmiotowi udzielającemu pomocy okresowych sprawozdań dotyczących otrzymanej pomocy publicznej.
Zasady dopuszczalności udzielania pomocy publicznej określają przepisy art. 36, art. 73 oraz art. 86-89 Traktatu WE.
- kwota zaległych należności przedsiębiorców - 85 000zł.
- kwota odsetek - 41 000zł.
- łączna wartość udzielonej pomocy publicznej netto – 1 943 259,63 zł
L.p. |
Treść |
L.p. |
Treść |
1. |
ABSOLUT |
93. |
Obiała Rafał |
2. |
AGRA Hurt – Detal Zaopatrzenie Rolnictwa |
94. |
Orlikowski Jan |
3. |
APTEKA „W Wieży” |
95. |
Ostrowska Urszula |
4. |
Augustyniak Genowefa |
96. |
Owczarek Marcin |
5. |
Barański Damian |
97. |
P.W. „AUTOTANK” |
6. |
Bartosiewicz Stanisław |
98. |
Pacholczyk Piotr |
7. |
Bembnista Bolesław |
99. |
Pakuła Krzysztof |
8. |
Białek Arkadiusz |
100. |
Palet |
9. |
Bielawska Angelika |
101. |
Paruzel Igor |
10. |
Bieńkowski Romuald |
102. |
PHU „GEST” Jacek Szałek |
11. |
Bieńkowski Szymon |
103. |
PHU „KORYTOWO” Stefan Wach |
12. |
BIG – BAR |
104. |
PHU „YANSAT” Janusz Nowak |
13. |
Bijowski Mariusz |
105. |
Pichlak Michał |
14. |
Bikowski Krzysztof |
106. |
Piechowiak Beata |
15. |
Biuro Ekonomiczno Księgowe „PROCENT” |
107. |
Piekarnia Teresa Starzyńska |
16. |
Błądek Aneta |
108. |
Piguła Aleksandra |
17. |
Bober Maciej |
109. |
PIK Sp. z o.o. |
18. |
BOL – FARM Przetwórnia Owoców i Warzyw |
110. |
PKUWiM „KONSMELBUD” |
19. |
Bończyk Ewelina |
111. |
PLEX – DAN |
20. |
Borowska Magdalena |
112. |
Płotek Monika |
21. |
Brzezińska Aneta |
113. |
Pokora Waldemar |
22. |
Brzozowski Zbiegniew |
114. |
Polak Dorota |
23. |
Carewicz Wioletta |
115. |
Polińska Małgorzata |
24. |
Centrum Opakowań Wioletta Maria Kopczyńska |
116. |
Polyakov Oleksander |
25. |
Ciborowska Monika |
117. |
PPHU „AGROMAN” |
26. |
Cimirski Dariusz |
118. |
PPH-U „TOMEL” Elżbieta Toman |
27. |
CONNECTPOL Sp. z o.o. |
119. |
PRYMAS s.j. |
28. |
Cybulski Walerian |
120. |
Przedsiębiorstwo Budowlane „WABUD” |
29. |
Cylwik Małgorzata |
121. |
Przedsiębiorstwo Handlowo – Usługowe „CYMEX” |
30. |
Czwartos Krzysztof |
122. |
Przedsiębiorstwo Usług Geodezyjnych i Kartograficznych |
31. |
Ćwiek Łukasz |
123. |
Pusiak Renata |
32. |
Daroszewska Małgorzata |
124. |
Pyta Kamila |
33. |
Drabczyk Małgorzata |
125. |
Raczewski Adam |
34. |
DREW – POL Z. Chełstowski |
126. |
Rauchfleisch Robert |
35. |
„DREW REN” |
127. |
Remont Dawid |
36. |
Drzymała Kamil |
128. |
REMOR Spółka Akcyjna |
37. |
Farbotko Krzysztof |
129. |
Rerma Drobiu M. Michta |
38. |
Firma „ROLLING GROUPE” |
130. |
ROLLING GROUP Sp. z o.o. |
39. |
Firma Usługowo Handlowa „CZARDASZ” Ryszard Czamarczan |
131. |
Sawka Mariusz |
40. |
FSO „REMOR” |
132. |
Sitko Marek |
41. |
FUH „DRAWA” |
133. |
Sklep Spożywczo – Przemysłowy Czesław Nykiel |
42. |
Gaik Jarosław |
134. |
Sklep Wielobranżowy Irena Remont |
43. |
Gawroń Renata |
135. |
Słodkowski Jerzy |
44. |
Gefert Daniel |
136. |
Smigulan Józef |
45. |
Gibert Marcin |
137. |
Sobczak Wojciech |
46. |
Gil Marcin |
138. |
Sokołowski Dawid |
47. |
Gminna Spółdzielnia „Samopomoc Chłopska” |
139. |
Sosińska Katarzyna |
48. |
Górska Agata |
140. |
Spółdzielnia Mieszkaniowa „ROLNIK” |
49. |
GRH Waldemar Wawrzyniak |
141. |
Sprzedaż Artykułów Spożywczo Przemysłowych i Warzyw Robert Nykiel |
50. |
Gryczewski Jakub |
142. |
Sprzedaż Hurtowa i Detaliczna Art. Spoż. E. Nykiel |
51. |
Hetmańczyk Cezary |
143. |
Starus Krzysztof |
52. |
Imiołek Marek |
144. |
Starzyńska Alicja |
53. |
Iżewska Elżbieta |
145. |
Steczyszyn Daniel |
54. |
Jagielski Dariusz |
146. |
Stereńczak Ewa |
55. |
JAHOSKA |
147. |
Stowarzyszenie Ludzi Bezrobotnych |
56. |
Janik Halina |
148. |
Stróżyński Łukasz |
57. |
Janik Katarzyna |
149. |
Susza Adam |
58. |
Jarmołowicz Bogusław |
150. |
Szakała Czesław |
59. |
Jastrzębska Agnieszka |
151. |
Szczepanik Marek |
60. |
Jezierski Robert |
152. |
Szlawska Katarzyna |
61. |
Jochajska Joanna |
153. |
Szmilyk Dariusz |
62. |
Kardasz Beata |
154. |
Szulczewski Dariusz |
63. |
Kaszak Michał |
155. |
Tarasow Swietłana |
64. |
Keplin Małgorzata |
156. |
Tatyrża Piotr |
65. |
Kicińska Agnieszka |
157. |
TPO – TRANS Miciul Paweł |
66. |
Kłosowiak Zdobysław |
158. |
Traczyk Aneta |
67. |
Knap Regina |
159. |
TRAWPOL Export – Import Z. Trawczyński |
68. |
Komunalny Zakład Usługowo Handlowy |
160. |
Twarogal Adrian |
69. |
Kopacz Tadeusz |
161. |
Usługi Krawieckie „IRENA” |
70. |
Korycki Janusz |
162. |
Usługi Leśne Jan Czarnik |
71. |
Kowalski Krzysztof |
163. |
Usługi Leśne Michał Kita |
72. |
Kowanek Ireneusz |
164. |
Wasilewski Dariusz |
73. |
Kozerawska Katarzyna |
165. |
Więckowska Lucyna |
74. |
Kozieł Tomasz |
166. |
Więckowski Paweł |
75. |
Kucharski Mirosław |
167. |
Witkowski Grzegorz |
76. |
Kujawa Hanna |
168. |
Wojnicz Anna |
77. |
Laskowski Zbigniew |
169. |
Zakład Wielobranżowy „OZIMEK” |
78. |
Lendzion Marcin |
170. |
Zakład Ogólnobudowlany Ireneusz Turczyk |
79. |
Leszczyńska Mariola |
171. |
Zakład Wielobranżowy „MADPO” |
80. |
Lewandowski Tomasz |
172. |
Zań Tomasz |
81. |
Łopusiewicz Marek |
173. |
ZHP Produkcja |
82. |
Maćkowiak Artur |
174. |
Zieliński Artur |
83. |
Maj Tomasz |
|
|
84. |
Marciniak Witold |
|
|
85. |
Markiewicz Mirosław |
|
|
86. |
Matyjaszek Janusz |
|
|
87. |
MAXAN |
|
|
88. |
Mazurkiewicz Wojciech |
|
|
89. |
Michniewicz Krzysztof |
|
|
90. |
Mielniczyn Barbara |
|
|
91. |
Musielik Irena |
|
|
Pomoc publiczna.
Pomoc publiczna - stan na dzień 31 grudnia 2007 roku
- kwota zaległych należności przedsiębiorców -106 000zł
- kwota odsetek -48 000 zł.
- łączna wartość udzielonej pomocy publicznej brutto – 7 102 474,92 zł
|
Wykaz osób prawnych i fizycznych, którym udzielono pomocy publicznej | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
STAROSTA
Roman Lubiniecki
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Metadane
Źródło informacji: | Popławska Katarzyna |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Aneta Mazurczak |
Data wprowadzenia: | 2008-11-20 14:05:39 |
Opublikował: | Aneta Mazurczak |
Data publikacji: | 2008-11-20 14:05:30 |
Ostatnia zmiana: | 2008-11-20 14:10:16 |
Ilość wyświetleń: | 6836 |