Uchwała  Nr XXIX/228/2006
Rady Powiatu w Choszcznie
z dnia 19 czerwca 2006 r.

 

 w sprawie: określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej

 

Na podstawie art.12 pkt.11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2001 Nr 142, poz.1592, zm. z 2002 Dz. u. Nr 23 poz. 220, Dz.U. Nr 62, poz. 558, Dz. U. Nr 113, poz. 984, Dz.U. nr 153, poz. 1271, Dz.U. Nr 200, poz. 1688, Dz.U. Nr 214,poz.1806 z 2003 r. Dz.U. 162, poz. 1568 z 2004r. Dz.U. Nr 102, poz.1055, Nr 167, poz. 1759)

 

uchwala się, co następuje:

 

    § 1 Uchwała określa:

1.    obowiązki jednostek organizacyjnych powiatu, inspekcji i straży  oraz wydziałów Starostwa w toku prac nad projektem budżetu powiatu,

2.    wymaganą szczegółowość projektu uchwały budżetowej,

3.    wymagane materiały informacyjne,

4.    terminy obowiązujące w toku prac nad projektem budżetu powiatu.

 

    § 2. Skarbnik powiatu opracowuje informacje w sprawie podstawowych parametrów do projektu budżetu i wraz z odpowiednimi formularzami przekazuje kierownikom jednostek organizacyjnych i wydziałów Starostwa.

  

   § 3. Kierownicy jednostek organizacyjnych powiatu oraz kierownicy wydziałów Starostwa w odniesieniu do wykonywanych i nadzorowanych zadań opracowują plany rzeczowe oraz projekty planów finansowych i przedkładają Skarbnikowi Powiatu.

 

   § 4. Skarbnik powiatu na podstawie przedłożonych, materiałów i wniosków, a także propozycji kwot dochodów – sporządza wstępne zestawienie dochodów i wydatków do projektu w terminie do 30 października.

 

   § 5. Zarząd Powiatu opracowuje:

  1. projekt uchwały budżetowej na podstawie materiałów sporządzanych przez Skarbnika powiatu,
  2. informacje o stanie mienia komunalnego na podstawie materiałów opracowanych przez Kierownika Wydziału Nieruchomości, Geodezji, Kartografii i Katastru,

    § 6. Uchwałę budżetową sporządza się z uwzględnieniem elementów szczegółowości określonych w ustawie o finansach publicznych.

 

   § 7. Do projektu uchwały budżetowej Zarząd Powiatu dołącza:

1.       informację dotyczącą kwot dochodów ze wskazaniem sposobu ich ustalenia i podstawy prawnej,

2.       opis planowanych kwot wydatków w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej,

3.       informacje o źródłach dochodów własnych, wydatków jednostek budżetowych nimi sfinansowanych, funduszy celowych, zakładów budżetowych,

4.       w przypadku deficytu budżetowego – omówienie kwot przychodów przeznaczonych na pokrycie deficytu, względnie w przypadku powstałej nadwyżki budżetowej – kierunki rozdysponowania tej nadwyżki,

 

     § 9. Informacje o stenie mienia komunalnego powinna zawierać następujące dane:

1.       o przysługujących jednostce samorządu terytorialnego prawach własności,

2.       o innych niż własności prawach majątkowych, w tym o ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym,

3.       o zmianach w stanie mienia komunalnego od dnia złożenia poprzedniej informacji,

4.       o dochodach uzyskanych w tytułach wykonawczych praw własności,

5.       o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia komunalnego,

 

   § 10. Projekt uchwały, informację o stanie mienia komunalnego wraz z objaśnieniem Zarząd Powiatu przedkłada w terminie nie później niż do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy

1.       Radzie Powiatu,

2.       Regionalnej Izbie Obrachunkowej

 

    § 11.1 Przewodniczący Rady Powiatu otrzymany projekt uchwały wraz z materiałami informacyjnymi przekazuje do zaopiniowania stałym komisjom Rady Powiatu,

2. Komisje w terminie 14 dni odbywają posiedzenia, na których opiniują projekt uchwały budżetowej,

3. Komisja właściwa do spraw budżetu opiniuje projekt uchwały budżetowej  w terminie 7 dni od  otrzymania wniosków  pozostałych stałych komisji Rady Powiatu.

 

   § 12.1. Komisja właściwa do spraw budżetu przekazuje Zarządowi Powiatu pisemną opinię, Zarząd Powiatu w ciągu 7 dni przygotowuje poprawki do projektu uchwały budżetowej,

2.       Wnioski komisji nie uwzględnione w projekcie uchwały budżetowej wymagają pisemnego uzasadnienie Zarządu Powiatu.

 

   § 13. Terminy obowiązujące w toku prac nad projektem budżetu powiatu określa harmonogram stanowiący załącznik nr 1 do uchwały

 

   § 14. Porządek sesji budżetowej winien obejmować

1.       przedstawienie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem

2.       odczytanie opinii komisji właściwej do spraw budżetu,

3.       odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej

4.       dyskusje nad projektem budżetu i nad poprawkami

 

   § 15. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.

 

   § 16. Traci moc uchwała Nr VI/50 /99 Rady Powiatu w Choszcznie z dnia 29 czerwca 1999 w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Powiatu Choszczeńskiego.

§ 17.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.



Przewodniczący Rady Powiatu
       inż.