Sprawozdanie z przeprowadzonych kontroli 2007 rok
S P R A W O Z D A N I E
z wykonania w I półroczu 2007 r. przez Referat Kontroli, uchwał zatwierdzonych przez Zarząd Powiatu w Choszcznie.
Referat Kontroli wykonuje swoje zadania na podstawie rocznych planów kontroli.
Zarządu Powiatu w Choszcznie zatwierdził uchwałami 17 kontroli, a przeprowadzono 16 w tym:
1) w 9 jednostkach, tematyka kontroli obejmowała:
- realizację planu finansowego jednostek oraz gospodarowanie mieniem,
- przestrzeganie ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zgodnie z art. 187 ust. 3 ustawy o finansach publicznych kontrolą objęto najmniej 5% wydatków podległych i nadzorowanych jednostek organizacyjnych.
2) w ramach kontroli doraźnej skontrolowano 2 jednostki. Jedną z nich skontrolowano
2) w ramach kontroli doraźnej skontrolowano 2 jednostki. Jedną z nich skontrolowano
dwukrotnie w zakresie:
- zamówień publicznych udzielonych w 2004 r., 2005 r., 2006 r., dotyczących żywności, paliwa i opału
- funkcjonowania dochodów i wydatków w jednostce, zgodności danych źródłowych z dokumentacją.
W drugiej jednostce kontrolą objęto:
- sposób wykonania wniosków pokontrolnych.
3) kontrolą objęto również 3 ponadgimnazjalne szkoły niepubliczne o uprawnieniach szkół publicznych oraz 1 publiczną szkołę ponadgimnazjalną prowadzoną przez
podmiot nie będący jednostką samorządu terytorialnego, tematyka kontroli obejmowała:
podmiot nie będący jednostką samorządu terytorialnego, tematyka kontroli obejmowała:
- rozliczenie dotacji udzielanej przez powiat.
W związku z wątpliwościami dotyczącymi przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym, nie przystąpiono do czynności kontrolnych w planowanym terminie.
Po wyjaśnieniu oraz wydaniu opinii przez Radcę Prawnego w powyższej sprawie przesunięto termin przeprowadzenia kontroli na lipiec 2007 r.
Po wyjaśnieniu oraz wydaniu opinii przez Radcę Prawnego w powyższej sprawie przesunięto termin przeprowadzenia kontroli na lipiec 2007 r.
W wyniku przeprowadzonych kontroli stwierdzono, następujące nieprawidłowości:
1. Regulowanie niektórych zobowiązania wobec kontrahentów po ustalonym terminie płatności.
2. Brak zawartej umowy na wykonanie usługi.
3. Nadpłata za wykonanie usługi w kwocie 97.60 zł.
4. Niezgodne z przepisami ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych ( Dz. U. z 1996 r. Nr 70, poz. 335 z późn. zm.) przekazanie drugiej części odpisu na wyodrębniony rachunek.
5. Nie zastosowanie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. u. z 2004 r. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.).
6. Koszty przesyłki pocztowej zaklasyfikowano w § 4210–zakup materiałów i wyposażenia.
7. Realizacja niektórych zobowiązań po ustalonym terminie płatności.
8. Nie zastosowano obowiązujących na koniec roku 2006 rocznych stawek amortyzacji.
9. Błędnie podsumowano naliczenie amortyzacji środków trwałych w grupie 2 - budowle.
10. W grupie 6 – pozostałe urządzenia naliczono amortyzację środka trwałego umorzonego w 2005 r.
11. Błędnie zaklasyfikowano koszty za korzystanie z internetu w § 4300 – zakup usług pozostałych.
12. Nieprawidłowo naliczono odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.
13. Przy wynajmie samochodu nie zastosowano uchwały Nr XXX/196/2002 Rady Powiatu w Choszcznie z dnia 30 września 2002 r. w sprawie zasad i trybu korzystania z powiatowych obiektów użyteczności publicznej oraz szczegółowego trybu zarządzania mieniem Powiatu Choszczeńskiego.
14. Nieprawidłowo naliczono ryczałt za użytkowanie pojazdu własnego do celów służbowych.
15. Stan gotówki w kasie niezgodny z zapisem w instrukcji.
16. Zawyżono liczbę słuchaczy.
17. Rozbieżności między danymi liczbowymi wykazanymi w księdze uczniów i w dziennikach.
18. W księdze uczniów brak daty wykreślenia bądź rezygnacji z kontynuowania nauki.
19. Nie uzupełniano dzienników lekcyjnych.
20. Brak informacji o promocji uczniów na II semestr.
21. Błędnie zaklasyfikowano zakupy artykułów spożywczych, papierniczych, środków czystości w §4300 - zakup usług pozostałych.
22. Nie naliczono diety za delegacje.
23. Polecenie wyjazdu służbowego Dyrektorowi zlecił Członek Zarządu.
W jednej jednostce stwierdzono okoliczności stanowiące naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o czym zawiadomiono Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych.
W świetle powyższych ustaleń w stosunku do kontrolowanych jednostek wydano stosowne zalecenia pokontrolne zmierzające do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.
W wyniku przeprowadzonych kontroli stwierdzono, następujące nieprawidłowości:
S P R A W O Z D A N I E
z wykonania w II półroczu 2007 r. przez Referat Kontroli, uchwały Nr 24/07 z dnia 11 stycznia 2007 r. zatwierdzonej przez Zarząd Powiatu w Choszcznie
w sprawie zatwierdzenia planu kontroli w jednostkach organizacyjnych Powiatu Choszczeńskiego na rok 2007.
Referat Kontroli wykonuje swoje zadania na podstawie rocznych planów kontroli.
Zarządu Powiatu w Choszcznie zatwierdził uchwałami 12 kontroli, przeprowadzono 12 w tym:
1) w 3 jednostkach, tematyka kontroli obejmowała:
- realizację planu finansowego jednostek oraz gospodarowanie mieniem,
- przestrzeganie ustawy Prawo zamówień publicznych.
- realizację planu finansowego jednostek oraz gospodarowanie mieniem,
- przestrzeganie ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zgodnie z art. 187 ust. 3 ustawy o finansach publicznych kontrolą objęto najmniej 5% wydatków podległych i nadzorowanych jednostek organizacyjnych.
2) w ramach kontroli doraźnej skontrolowano 1 jednostkę w zakresie:
- ustalenia wysokości opłat za korzystanie z urządzeń i artykułów biurowych przez Powiatowy Związek Sportowy.
- ustalenia wysokości opłat za korzystanie z urządzeń i artykułów biurowych przez Powiatowy Związek Sportowy.
3) kontrolą objęto również 3 ponadgimnazjalne szkoły niepubliczne o uprawnieniach szkół publicznych oraz 1 publiczną szkołę ponadgimnazjalną prowadzoną przez
podmiot nie będący jednostką samorządu terytorialnego, tematyka kontroli obejmowała:
podmiot nie będący jednostką samorządu terytorialnego, tematyka kontroli obejmowała:
- rozliczenie dotacji udzielanej przez Powiat.
4) w ramach kontroli sprawdzającej skontrolowano 1 jednostkę w zakresie:
- wykonanie zaleceń z kontroli doraźnej przeprowadzonej w dniach 4 – 6 czerwca 2007 r.
5) w 3 jednostkach, tematyka kontroli obejmowała:
- wykorzystanie środków finansowych na realizację zadań.
W wyniku przeprowadzonych kontroli stwierdzono, następujące nieprawidłowości:
1. Koszty opłaty za odprowadzanie ścieków zaklasyfikowano w § 4260–zakup energii.
2. Zawyżano liczbę słuchaczy.
3. Błędnie naliczono odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych.
4. Błędnie stosowano klasyfikację budżetową przy kosztach gospodarowania odpadami.
W związku z wątpliwościami dotyczącymi przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym, nie przystąpiono do czynności kontrolnych w planowanym terminie.
Po wyjaśnieniu oraz wydaniu opinii przez Radcę Prawnego w powyższej sprawie przesunięto termin przeprowadzenia kontroli na lipiec 2007 r.
Po wyjaśnieniu oraz wydaniu opinii przez Radcę Prawnego w powyższej sprawie przesunięto termin przeprowadzenia kontroli na lipiec 2007 r.
W świetle powyższych ustaleń w stosunku do kontrolowanych jednostek wydano stosowne zalecenia pokontrolne zmierzające do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Kaczmarczyk Danuta |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Kaczmarczyk Danuta |
Data wprowadzenia: | 2008-02-26 13:43:00 |
Opublikował: | Joanna Bartczak |
Data publikacji: | 2008-02-26 13:43:00 |
Ostatnia zmiana: | (brak danych) |
Ilość wyświetleń: | 1438 |