Biuro Rady i Zarządu Powiatu

rada@powiatchoszczno.pl


Funkcję kierownika Biura Rady sprawuje Patrycja Magdziarek

1. Do zadań biura należy:
1) gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy rady, komisji stałych i doraźnych;
2) organizacja sesji rady oraz komisji stałych i doraźnych, w tym obsługa systemu e – sesja;
3) protokołowanie obrad rady oraz posiedzeń komisji;
4) organizacyjne przygotowywanie posiedzeń zarządu, w tym obsługa systemu e – sesja;
5) przekazywanie do realizacji odpisów uchwał rady oraz wniosków komisji zarządowi lub odpowiedniej komisji rady;
6) przedkładanie organom nadzoru uchwał rady;
7) podejmowanie czynności zapewniających ogłoszenie powiatowych przepisów porządkowych;
8) udostępnianie obywatelom protokołów z obrad rady, posiedzeń zarządu oraz posiedzeń komisji;
9) umieszczanie podjętych uchwał rady i uchwał zarządu w Biuletynie Informacji Publicznej;
10) prowadzenie dokumentacji związanej z oświadczeniami majątkowymi radnych;
11) rejestracja delegacji służbowych krajowych i zagranicznych wystawianych radnym;
12) prowadzenie rejestru:
a) uchwał rady;
b) uchwał zarządu;
c) interpelacji i wniosków radnych;
d) skarg i wniosków rozpatrywanych przez radę.
13) prowadzenie rejestrów, przepisów prawa miejscowego oraz upoważnień i pełnomocnictw wydawanych przez zarząd;
14) prowadzenie dokumentacji zawiązanej z korespondencją starosty, zarządu, rady i jej komisjami w zakresie:
a) opiniowania projektów uchwał rady przygotowywanych przez zarząd;
b) przekazywani interpelacji i zapytań radnych staroście oraz innych spraw związanych ze współpracą między zarządem i radą oraz nadzór nad udzielaniem odpowiedzi przez właściwe komórki organizacyjne i jednostki organizacyjne powiatu;
15) czuwanie nad zabezpieczeniem spraw radnych w sprawach wynikających z ochrony stosunku pracy i związanych z wypłatą diet;
16) wykonywanie czynności związanych z ogłaszaniem aktów normatywnych, przesyłaniem uchwał rady, zarządu według właściwości do wojewody lub Regionalnej Izby Obrachunkowej oraz wszystkim podmiotom zobowiązanym do realizacji ich postanowień;
17) koordynowanie spraw związanych z obsługą prawną starostwa, w tym prowadzenie rejestru pełnomocnictw procesowych;
18) prowadzenie spraw związanych z realizacją obowiązku zapewnienia nieodpłatnej pomocy prawnej uprawnionym do jej otrzymania mieszkańcom powiatu choszczeńskiego, w tym:
a) obsługa systemu ministerialnego;
b) koordynacja zadań realizowanych przez wykonawców;
c) obsługa organizacyjna punktów pomocy prawnej;
d) sporządzanie informacji o charakterze sprawozdawczym;
19) opracowanie i prawidłowa realizacja planu finansowego będącego w dyspozycji biura.

2. Przy znakowaniu akt biuro stosuje symbol „BRZ”.