1. Nazwa sprawy

Wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów

2. Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Komunikacji i Transportu, ul. Nadbrzeżna 2 - pok. nr 1, tel. (95)748 89 43

Poniedziałek - Piątek 7.30-15.30,

e-mail: komunikacja@powiatchoszczno.pl

3. Podstawa prawna

§  ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U z 2005r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.)

§   ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 nr 220 poz. 1457)

4. Wymagane dokumenty

1. Pisemny wniosek o wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów,

2. Załączniki:

§  Potwierdzenie posiadania siedziby lub miejsca zamieszkania przedsiębiorcy na terenie powiatu,

§  Zaświadczenie z rejestru działalności gospodarczej potwierdzające wpis przedsiębiorcy do rejestru,

§  Wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego (w przypadku spółek jawnych, akcyjnych lub z ograniczoną odpowiedzialnością),

§  Dokumenty świadczące o wykształceniu, praktyce zawodowej i odbytych szkoleniach każdego pracownika (diagnosty),

§  Oświadczenie, o którym mowa w art. 83a ust. 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym,

§  Decyzja Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego w Warszawie potwierdzająca spełnienie wymagań techniczno - organizacyjnych stanowisk kontrolnych,

§ Zaświadczenie potwierdzające, że przedsiębiorca nie jest podmiotem, w stosunku do którego wszczęto postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne,

§  Zaświadczenia potwierdzające nie zaleganie z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne,

§  Zaświadczenia potwierdzające nie zaleganie z uiszczeniem podatków, opłat na rzecz organów podatkowych (urząd gminy, urząd skarbowy etc),

§ Zaświadczenie potwierdzające, że przedsiębiorca nie był prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści materialnej lub za przestępstwo przeciwko dokumentom - dotyczy osoby fizycznej lub wszystkich członków organów osoby prawnej,

§  Potwierdzenie wpłaty opłaty skarbowej.

 

5. Opłata

Opłata skarbowa:

§         za wydanie zezwolenia - 412,00 zł. (opłata na konto Urzędu Miejskiego w Choszcznie)

§         za zmianę warunków wydanego zezwolenia - 206,00 zł. (opłata na konto Urzędu Miejskiego w Choszcznie)

rachunek Urzędu Nr 83 8359 0005 0028 9098 2000 0005.

6. Termin załatwienia

Do 30 dni (przy sprawach skomplikowanych - dopuszcza się termin dłuższy).

7. Sposób załatwienia

Przedsiębiorca po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi dokumentami, w terminie nie przekraczającym 7 dni, otrzymuje zaświadczenie potwierdzające wpis do rejestru lub decyzję o odmowie dokonania wpisu.

8. Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem Starosty Choszczeńskiego, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

9. Informacje dodatkowe

Starosta nadaje stacji kolejny numer ewidencyjny zgodnie ze wzorem określonym w odrębnych przepisach.

Wydanie zaświadczenia poprzedzone jest wizytacją na stacji w celu zweryfikowania danych zawartych we wniosku.

10. Załączniki