UCHWAŁA NR IX/79/2007
RADY POWIATU W CHOSZCZNIE
z dnia 28 grudnia 2007 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Choszcznie
Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592, zm. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 200, poz. 1688, Nr 214, poz. 1806 i Nr 153, poz. 1271, zm. z 2003r. Nr 162, poz. 1568, zm. z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, zm. z 2007 r. Nr 173, poz. 1218), oraz § 18 ust. 4 i § 29 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 1998 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów powiatu ( Dz. U. z 1998 r. Nr 160, poz. 1074, zm. z 1999 r. Nr 102, poz. 1187, z 2001 r. Nr 116, poz. 1243) uchwala się, co następuje:
§ 1. W załączniku nr 1 do Uchwały Nr VI/52/2003 Rady Powiatu w Choszcznie z dnia 01 lipca 2003 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Choszcznie (zmiana: Uchwała Nr XI/84/2004 z dnia 27 lutego 2004 r., Nr XIX/141/2005 z dnia 28 lutego 2005 r., Nr XXIX/229/2006 z dnia 19 czerwca 2006r. i Nr XXX/243/2006 z dnia 16 sierpnia 2006 r.) wprowadza się następujące zmiany:
1) rozdział I Postanowienia Ogólneotrzymuje brzmienie:
„§ 1. „Regulamin organizacyjny, zwany dalej "regulaminem", określa organizację wewnętrzną oraz zasady funkcjonowania Starostwa Powiatowego w Choszcznie.
§ 2. Ilekroć w dalszej części regulaminu, mowa jest o:
1) radzie - należy przez to rozumieć Radę Powiatu w Choszcznie,
2) zarządzie - należy przez to rozumieć Zarząd Powiatu w Choszcznie,
3) staroście lub wicestaroście - należy przez to rozumieć Starostę
Choszczeńskiego lub Wicestarostę Choszczeńskiego,
4) starostwie - należy przez to rozumieć Starostwo Powiatowe w Choszcznie,
5) wydziałach - należy przez to rozumieć wydziały, referaty i inne równorzędne
jednostki organizacyjne starostwa o innych nazwach oraz samodzielne
stanowiska pracy,
6) kierownikach - należy przez to rozumieć Kierowników Wydziałów i
Kierowników Referatów oraz kierowników innych równorzędnych jednostek
organizacyjnych starostwa.
§ 3. 1.Starostwo jest urzędem administracji samorządowej noszącym nazwę Starostwo Powiatowe w Choszcznie.
2.Siedzibą „Starostwa” jest miasto Choszczno.
3. Obszarem działania „Starostwa” jest terytorium Powiatu Choszczeńskiego.
4. „Starostwo” wchodzi w skład powiatowej administracji zespolonej.
§ 4.1. Starostwo działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, Statutu
Powiatu, Statutu Starostwa Powiatowego w Choszcznie, niniejszego regulaminu oraz aktów prawnych wydawanych przez Starostę.
2. Przedmiotem działalności „Starostwa” jest realizacja zadań wynikających z
kompetencji Starosty Choszczeńskiego, określonych w ustawie o samorządzie powiatowym oraz w innych ustawach.
3. „Starostwo” realizuje również zadania powiatu przypisane Zarządowi Powiatu z
wyłączeniem zadań realizowanych przez powiatowe jednostki organizacyjne.
4. „Starostwo” zapewnia obsługę merytoryczną, organizacyjną, prawną i techniczną
Rady Powiatu.
§ 41. 1.Starostwo w swoich działaniach kieruje się zasadami:
1) praworządności
2) służebności wobec społeczności lokalnej
3) racjonalnego gospodarowania mieniem powiatu
4) jednoosobowego kierownictwa
5) wzajemnego współdziałania między komórkami organizacyjnymi starostwa i powiatowymi jednostkami jednostkami organizacyjnymi
6) kontroli wewnętrznej i zewnętrznej
7) racjonalnego doboru wykwalifikowanej kadry pracowniczej
8) profesjonalnego prowadzenia spraw
§ 42.1.Funkcjonowanie starostwa oparte jest na zasadzie jednoosobowego kierownictwa,
służbowego podporządkowania, podziału czynności służbowych i indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.
2.Starostwo w sposób ciągły doskonali swoją organizację, stwarza warunki do podnoszenia kwalifikacji pracowników, zapewnia efektywne działanie przy wykorzystaniu technik informatycznych, poprawia komunikację wewnętrzną i zewnętrzną.
3.Pracownicy starostwa, realizując powierzone im zadania, kierują się zasadami praworządności, dobro publiczne przedkładają nad interesy własne i swojego środowiska. W wykonywaniu obowiązków są bezstronni, szanują prawo obywateli do informacji, zapewniając w granicach prawem przewidzianych, jawność prowadzonych postępowań.
4.Pracownicy starostwa nie podejmują prac lub zajęć, których wykonywanie koliduje z obowiązkami służbowymi.
§ 43. 1.Starostwo, z zastrzeżeniem wyjątków wynikających z ustaw, zapewnia każdemu dostęp do informacji publicznej związanej z jego działalnością i działalnością organów powiatu.
2.Udostępnianie informacji publicznej i dokumentów urzędowych odbywa się w oparciu o powszechnie obowiązujące przepisy, z uwzględnieniem trybu postępowania określonego w Statucie Powiatu Choszczeńskiego.
3.Podstawą informacji o działalności starostwa i organów powiatu jest podmiotowa strona Biuletynu Informacji Publicznej.
4.Starostwo przestrzega zasad i trybów określonych w przepisach prawa powszechnie obowiązującego w zakresie ochrony danych osobowych, prawa do prywatności i tajemnic prawnie chronionych.
§5.1.Starostwo prowadzi gospodarkę finansową z zachowaniem zasad określonych w ustawie o finansach publicznych, uchwałach rady przewidzianych dla jednostek budżetowych.
2.Podstawowym instrumentem zarządzania finansami jest budżet powiatu.
3.Starostwo przy konstruowaniu budżetu kieruje się m.in. strategią rozwoju powiatu, wieloletnim planem inwestycyjnym, możliwościami stwarzanymi przez fundusze unijne, wiążąc wydatki przewidziane na konkretne zadania z efektami spodziewanymi w wyniku ich wykonania.
4.Starostwo gospodarując środkami publicznymi zapewnia ich wydatkowanie w sposób celowy i oszczędny, dążąc do uzyskania możliwie najlepszych efektów.
§51. Starostwo współpracuje z organizacjami pozarządowymi na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
§52. 1.Starostwo w rozumieniu przepisów ustawy - kodeks pracy jest zakładem pracy. Obowiązki pracowników starostwa, organizację pracy i porządek wewnętrzny w starostwie, zasady nagradzania i wyróżniania pracowników oraz inne sprawy związane ze stosunkiem pracy określają: ustawa o pracownikach samorządowych, regulamin pracy starostwa i zarządzenia starosty.
2.Zasady gospodarowania funduszem świadczeń socjalnych określa przyjęty w drodze zarządzenia starosty regulamin funduszu świadczeń socjalnych.”
2) rozdział II Podział zadań i kompetencji pomiędzy kierownictwem starostwa otrzymuje brzmienie:
„§6.1. Starosta jako Przewodniczący Zarządu organizuje jego pracę, kieruje bieżącymi sprawami Powiatu oraz reprezentuje go na zewnątrz.
2. Do zakresu zadań i kompetencji starosty należy:
1) występowanie z wnioskami do Rady o powołanie i odwołanie członków
Zarządu, Sekretarza i Skarbnika,
2) wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji
publicznej,
3) upoważnianie pracowników starostwa, kierowników powiatowych służb,
inspekcji i straży oraz kierowników jednostek organizacyjnych powiatu do
wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych,
4) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do
pracowników starostwa, kierowników jednostek organizacyjnych,
powiatowych służb, inspekcji i straży,
5) ustalanie i realizacja polityki kadrowej i płacowej w starostwie,
6) ustalanie i dokonywanie zmian zakresów czynności i odpowiedzialności
między Wicestarostą, Etatowym Członkiem Zarządu, Sekretarzem i
Skarbnikiem,
7) powoływanie pełnomocników i zespołów do rozwiązywania określonych problemów czy zadań,
8) przyjmowanie mieszkańców w sprawach skarg i wniosków,
9) zatwierdzanie zakresów czynności i obowiązków pracowników starostwa,
10) reprezentowanie starostwa na zewnątrz,
11) podejmowanie niezbędnych działań zapewniających prawidłową realizację
zadań powiatu,
12) rozstrzyganie zaistniałych sporów kompetencyjnych,
13) wydawanie imiennych upoważnień do przeprowadzenia kontroli wewnętrznej
w komórkach organizacyjnych starostwa i powiatowych jednostek
organizacyjnych oraz kontroli zewnętrznych wynikających z obowiązujących
przepisów ustaw,
14) gospodarowanie mieniem skarbu państwa,
15) dysponowanie środkami finansowymi przewidzianymi w planie finansowym
starostwa,
16) gospodarowanie mieniem starostwa,
17) wykonywanie zadań Administratora Danych Osobowych Starostwa,
18) wykonywanie innych zadań i czynności zastrzeżonych dla Starosty w
przepisach szczególnych
3. Zadania określone w ust. 2 starosta wykonuje przy pomocy:
1) członków kierownictwa starostwa, nad którymi sprawuje bezpośredni nadzór:
a) wicestarosty,
b) etatowego członka zarządu,
c) sekretarza powiatu,
d) skarbnika powiatu.
2) komórek organizacyjnych starostwa, które bezpośrednio nadzoruje i koordynuje działania między nimi w celu realizacji zadań powiatu tj.:
a) wydziałem administracyjno-gospodarczym,
b) powiatowego rzecznika konsumentów,
c) biurem ochrony informacji niejawnych,
d) kancelarią tajną,
e) referatem strategii, przedsiębiorczości i rozwoju,
f) referatem kontroli,
g) referatem informacji, promocji, sportu, turystyki i współpracy europejskiej.
3) powiatowych jednostek organizacyjnych, które bezpośrednio nadzoruje i koordynuje działania między nimi w celu realizacji zadań powiatu tj.:
a)powiatowy zarząd dróg,
b)powiatowy urząd pracy.
4) powiatowych służb, inspekcji, straży na zasadach określonych w ustawie.
§7.1. Wicestarosta wykonuje zadania wyznaczone przez Starostę i określone niniejszym regulaminem.
2. Do kompetencji wicestarosty należy w szczególności:
1) proponowanie i inicjowanie rozwiązań w zakresie funkcjonowania podporządkowanych jednostek organizacyjnych Powiatu,
2) wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej na podstawie upoważnień udzielonych przez Starostę,
3) przewodnictwo i organizacja prac komisji i zespołów powołanych przez Zarząd lub Starostę,
4) pełnienie funkcji reprezentacyjnych w imieniu Starosty.
3.Wicestarosta nadzoruje i koordynuje działania w celu realizacji zadań powiatu w zakresie:
1) ochrony zdrowia,
2) pomocy społecznej,
3) budownictwa,
4) komunikacji i transportu,
5) geodezji i kartografii,
6) gospodarowania mieniem powiatu i skarbu państwa,
7) ochrony środowiska, rolnictwa i leśnictwa,
8) zarządzania kryzysowego i ochrony ludności
4. Zadania określone w ust.3 wicestarosta realizuje przy pomocy:
1) komórek organizacyjnych starostwa nad których działalnością sprawuje
nadzór:
a) wydział ochrony środowiska, rolnictwa i leśnictwa,
b) wydział nieruchomości, geodezji, kartografii i katastru,
c) wydział budownictwa,
d) wydział komunikacji i transportu,
e) wydział zarządzania kryzysowego i ochrony ludności.
2) powiatowych jednostek organizacyjnych, nad których działalnością sprawuje
nadzór tj.:
a) samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej,
b) powiatowe centrum pomocy rodzinie,
c) dom pomocy społecznej.
§ 8.1. Do kompetencji etatowego członka zarządu powiatu należy w szczególności:
1) proponowanie i inicjowanie rozwiązań w zakresie funkcjonowania
podporządkowanych jednostek organizacyjnych Powiatu,
2) wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji
publicznej na podstawie upoważnień udzielonych przez Starostę,
3) przewodnictwo i organizacja prac komisji i zespołów powołanych przez Zarząd
lub Starostę,
2. Etatowy członek zarządu powiatu nadzoruje i koordynuje działania w celu realizacji zadań powiatu w zakresie:
1) edukacji,
2) kultury.
3. Zadania określone w ust.2 etatowy członek zarządu realizuje przy pomocy:
1) komórki organizacyjnej starostwa nad której działalnością sprawuje bezpośredni nadzór tj.:
a) wydział edukacji i kultury
2) powiatowych jednostek organizacyjnych, nad których działalnością sprawuje nadzór:
a) Zespół Szkół Nr 1 w Choszcznie,
b) Zespół szkół Nr 2 w Choszcznie,
c) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Niemieńsku,
d) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Suliszewie,
e) Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Choszcznie,
f) Międzyszkolny Ośrodek Sportów wodnych w Choszcznie.
§ 9.1. Sekretarz w zakresie ustalonym przez starostę podejmuje działania zapewniające sprawne funkcjonowanie starostwa, organizuje i koordynuje pracę starostwa na rzecz obsługi obywateli i w tym zakresie koordynuje działalność wszystkich komórek organizacyjnych starostwa.
2. Do zadań sekretarza należy:
1) inicjowanie i koordynowanie prac związanych z opracowywaniem projektów aktów regulujących strukturę i zasady działania starostwa,
2) dekretowanie wpływającej do starostwa korespondencji,
3) nadzorowanie przestrzegania procedur w zakresie przygotowania i wnoszenia projektów uchwał zarządu oraz prac związanych z organizacją posiedzeń zarządu,
4) nadzorowanie przestrzegania procedur w zakresie przygotowania i wnoszenia projektów uchwał rady oraz prac związanych z organizacją sesji,
5) realizacja zadań wynikających z zawartego porozumienia w zakresie ustanowienia „powiatowego urzędnika wyborczego”,
6) nadzorowanie spraw w zakresie zawierania „porozumień” dotyczących przejmowania bądź przekazywania do realizacji zadań powiatu,
7) rozwijanie i koordynowanie procesu informatyzacji starostwa,
8) stwarzanie warunków zapewniających zgodność z przepisami prawa, podejmowanych uchwał przez radę i zarząd, oraz decyzji i innych rozstrzygnięć podejmowanych przez starostę,
9) wykonywanie innych zadań powierzonych przez starostę i zarząd.
3. Zadania określone w ust.2 sekretarz realizuje przy pomocy wszystkich komórek organizacyjnych starostwa oraz powiatowych jednostek organizacyjnych, których działalność koordynuje oraz sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością:
a) wydziału organizacyjno-prawnego.
§ 10.1. Skarbnik Powiatu jest głównym księgowym budżetu i odpowiada za jego prawidłową realizację.
2. Do zadań Skarbnika należy realizacja polityki finansowej powiatu:
1) nadzór nad opracowywaniem projektu budżetu i jego realizacją
i zapewnienie bieżącej kontroli jego wykonania,
i zapewnienie bieżącej kontroli jego wykonania,
2) opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz,
3) realizowanie obowiązków i uprawnień przewidzianych dla Skarbnika, określonych w ustawie o finansach publicznych, w tym:
a) prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami,
b) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez
Starostę w zakresie zadań realizowanych przez Skarbnika,
c) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
d) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów
dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
e) kontrasygnowanie dokumentów dotyczących czynności prawnych mogących
spowodować zobowiązania majątkowe powiatu,
4) koordynowanie czynności prawnych i konsultacyjnych związanych z powstaniem zobowiązań finansowych powiatu oraz udzielanie upoważnień innym osobom do wykonywania kontrasygnaty,
5) sprawowanie nadzoru nad służbami finansowo - księgowymi powiatowych jednostek organizacyjnych,
6) dbałość o dochody i majątek powiatu.
3. Zadania określone w ust.2 skarbnik realizuje przy pomocy wszystkich komórek organizacyjnych starostwa oraz powiatowych jednostek organizacyjnych, których działalność koordynuje oraz sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością:
1) wydziału budżetowo-finansowego.”
3) rozdział III Struktura organizacyjna Starostwaotrzymuje brzmienie:
„§ 11. 1.Strukturę organizacyjną starostwa tworzą następujące komórki organizacyjne:
1) Wydział Organizacyjno – Prawny w skład którego wchodzi:
a) Biuro Informatyzacji Urzędu,
2) Wydział Budżetowo – Finansowy,
3) Wydział Edukacji i Kultury,
4) Wydział Budownictwa,
5) Wydział Komunikacji i Transportu,
6) Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,
7) Wydział Nieruchomości, Geodezji, Kartografii i Katastru,
8) Wydział Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności,
9) Wydział Administracyjno – Gospodarczy,
10) Biuro Ochrony Informacji Niejawnych w tym Kancelaria Tajna,
11) Powiatowy Rzecznik Konsumentów,
12) Referat Kontroli,
13) Referat Informacji, Promocji, Sportu, Turystyki i Współpracy Europejskiej,
14) Referat Strategii, Przedsiębiorczości i Rozwoju.
2. Schemat struktury organizacyjnej starostwa powiatowego określa załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
3. Schemat podporządkowania powiatowych jednostek organizacyjnych członkom kierownictwa starostwa stanowi załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.
4. Limit etatów w poszczególnych komórkach organizacyjnych starostwa określa zarządzeniem starosta.
§ 12.1. Wydziałami kierują kierownicy lub sprawuje bezpośredni nadzór wyznaczony etatowy członek zarządu.
2. W wydziałach mogą być tworzone stanowiska zastępców kierowników, którzy
nadzorują bezpośrednio pracę wyodrębnionego zakresu działania wydziału.
3. W wydziałach, w których nie utworzono stanowiska zastępcy funkcję tę pełni
wyznaczony pracownik wydziału.
§ 13.1. Referatami kierują kierownicy referatów.
2. Biurem Ochrony Informacji Niejawnych kieruje Pełnomocnik d.s. Ochrony Informacji
Niejawnych a pracę Biura Informatyzacji Urzędu koordynuje Pełnomocnik ds.
Informatyzacji.
3. Powiatowy Rzecznik Konsumentów – samodzielne stanowisko.
§ 131. 1. Strukturę wewnętrzną komórek organizacyjnych, zasady funkcjonowania, tryb pracy oraz szczegółowy zakres czynności pracowników określa regulamin wewnętrzny komórki organizacyjnej.
2. Regulamin wewnętrzny zatwierdza w drodze zarządzenia na wniosek kierownika komórki organizacyjnej zarządzeniem starosta.
3. Zasady i tryb opracowania regulaminów wewnętrznych komórek organizacyjnych starostwa określa zarządzeniem starosta.”
4) w § 15 dodaje się punkty 52-64 w brzmieniu:
52) przygotowywanie rozstrzygnięć związanych z tworzeniem zakładów opieki zdrowotnej,
53) zasięganie opinii organów gminy, w sprawie likwidacji publicznego zakładu opieki zdrowotnej, których ludności zakład udziela świadczeń zdrowotnych,
54) przygotowywanie rozstrzygnięć związanych z wyłanianiem przedstawicieli - jako członków rady społecznej działającej przy publicznych zakładach opieki zdrowotnej utworzonych przez organ powiatu,
55) przygotowywanie propozycji opinii dotyczących projektu statutu publicznego zakładu opieki zdrowotnej lub jego zmian,
56) przygotowywanie propozycji rozstrzygnięć związanych z udzielaniem
zamówień na świadczenia zdrowotne:
a) niepublicznemu zakładowi opieki zdrowotnej, w zakresie zadań
określonych w statucie tego zakładu,
b) osobie wykonującej zawód medyczny w ramach indywidualnej praktyki lub indywidualnej specjalistycznej praktyki na zasadach określonych w odrębnych przepisach,
c) grupowej praktyce lekarskiej i grupowej praktyce pielęgniarek, położnych prowadzącym działalność na zasadach określonych w przepisach odrębnych,
d) osobie legitymującej się nabyciem fachowych kwalifikacji do udzielania świadczeń zdrowotnych w określonym zakresie lub w określonej dziedzinie medycyny, która dysponuje lokalem oraz aparaturą i sprzętem medycznym, odpowiadającymi wymaganiom przewidzianym dla zakładów opieki zdrowotnej, oraz spełnia warunki określone w przepisach o działalności gospodarczej,
57) przygotowywanie propozycji związanych z realizacją zadań przez radę społeczną przedstawianych radzie powiatu, w szczególności w sprawach:
a) zmiany lub rozwiązania umowy o udzielenie publicznego zamówienia na świadczenia zdrowotne,
b) zbycia środka trwałego oraz zakupu lub przyjęcia darowizny nowej aparatury i sprzętu medycznego,
c) związanych z przekształceniem lub likwidacją zakładu, jego przebudową, rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności,
d) rozwiązania stosunku pracy lub umowy cywilnoprawnej o zarządzanie publicznym zakładem opieki zdrowotnej z kierownikiem zakładu,
e) uchwalenia regulaminu swojej działalności oraz przedkładanie regulaminu do zatwierdzenia podmiotowi, który utworzył zakład,
f) zatwierdzenia regulaminu porządkowego publicznego zakładu opieki zdrowotnej,
g) dokonywania okresowych analiz skarg i wniosków wnoszonych przez osoby korzystające ze świadczeń zakładu, z wyłączeniem spraw podlegających nadzorowi medycznemu,
h) przedstawiania wniosków organowi finansującemu określony zakres działalności, w którego imieniu rada społeczna wykonuje swoje zadania,
i) wykonywania innych zadań określonych w ustawie i statucie publicznego zakładu opieki zdrowotnej,
j) przyznawania kierownikowi zakładu nagród,
58) przygotowywanie rozstrzygnięć w sprawach:
a) wyrażenia zgody rady powiatu na zbycie, wydzierżawienie lub wynajęcie majątku trwałego samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej albo wniesienie tego majątku do spółek lub fundacji,
b) dotyczących uzyskiwania środków finansowych z odpłatnych świadczeń zdrowotnych udzielanych na zlecenie rady powiatu,
c) podjęcia uchwały przez radę powiatu o zmianie formy gospodarki finansowej zakładu lub o jego likwidacji jeżeli ujemny wynik finansowy nie może być pokryty przez samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej we własnym zakresie lub pokrycia ujemnego wyniku finansowego zakładu ze środków publicznych i określenia formy dalszego finansowania zakładu,
59) zapewnienie sprawowania nadzoru nad zakładem opieki zdrowotnej utworzonym przez radę powiatu oraz sprawowania kontroli i oceny działalności zakładu opieki zdrowotnej oraz pracy kierownika zakładu,
60) przygotowywanie projektów rozstrzygnięć rady powiatu w razie stwierdzenia, że decyzja kierownika zakładu opieki zdrowotnej jest sprzeczna z prawem i wstrzymaniem jej wykonania oraz zobowiązaniem kierownika do jej zmiany lub cofnięcia,
61) przygotowywanie na wniosek poradni przeciwgruźliczej projektów zarządzeń w sprawie:
a) umieszczenia chorego na gruźlicę w szpitalu, sanatorium przeciwgruźliczym lub innym zakładzie, jeżeli chory stanowi niebezpieczeństwo zarażenia gruźlicą swego otoczenia,
b) umieszczenia dzieci i młodocianych w zakładach przeznaczonych dla dzieci i młodzieży, jeżeli istnieje niebezpieczeństwo zarażenia ich gruźlicą od otoczenia, a usunięcie tego niebezpieczeństwa w inny sposób jest niemożliwe,
c) przymusowego leczenie dzieci i młodocianych chorych na gruźlicę w zamkniętych zakładach przeciwgruźliczych,
62) przygotowywanie rozstrzygnięć w sprawach:
a) podejmowania decyzji o powołaniu, na wniosek inspektora sanitarnego osób wykonujących zawody medyczne, a także osób o innych kwalifikacjach, zatrudnionych w zakładach opieki zdrowotnej, do pracy przy zwalczaniu epidemii,
b) podejmowania decyzji o wydaniu zwłok szkołom wyższym do celów naukowych określonych w ustawie o cmentarzach i chowaniu zmarłych,
c) powoływania osoby uprawnionej do stwierdzenie zgonu i jego przyczyny w drodze oględzin,
d) związanych z wydawaniem przez Starostę zezwoleń na sprowadzenie zwłok i szczątków z obcego państwa,
e) sprawowania nadzoru nad przestrzeganiem przepisów ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych,
63) wykonywanie zadań związanych z zapewnieniem właściwej współpracy rady
powiatu z Funduszem Ochrony Zdrowia oraz z samorządami medycznymi,
64) ustalanie rozkładu godzin pracy aptek na terenie powiatu.
5) w §16 skreśla się pkt. 16, 21, 22, 23, 24, 25.
6) w § 19 skreśla się pkt. 42,43,44 i dodaje się:
42) zatwierdzanie projektów organizacji ruchu,
43) prowadzenie ewidencji zatwierdzonych projektów organizacji ruchu,
44) prowadzenie kontroli prawidłowości zastosowania i funkcjonowania znaków
drogowych, sygnalizacji świetlnej i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz
ich zgodności z zatwierdzoną organizacją ruchu,
45) współpraca w zakresie organizacji ruchu i jego bezpieczeństwa z innymi organami
zarządzającymi ruchem, zarządami dróg i kolei, policją oraz innymi jednostkami
46) wydawanie zezwoleń na imprezy wymagające szczególnego korzystania z dróg,
47) prowadzenie bazy danych o ruchu i zdarzeniach na drogach,
48) realizacja zadań z zakresu inżynierii ruchu, a w szczególności:
a) pozyskiwanie, gromadzenie i opracowywanie danych o stanie bezpieczeństwa i
warunkach ruchu (pomiary ruchu),
b) ustalanie i kontrolowanie oznakowania pionowego i poziomego, w
szczególności skrzyżowań i przejazdów kolejowych, wdrażanie nowych
rozwiązań w zakresie organizacji ruchu.
49) opracowywanie projektów poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie
powiatu choszczeńskiego
50) wdrażanie programów poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie
powiatu choszczeńskiego
7) w § 20 ust. 1 skreśla się pkt. 39,40,41,78 i dodaje się:
38a) opiniowanie projektu rozporządzenia wojewody w sprawie programu ochrony
powietrza,
93) wydawanie decyzji o usunięciu drzew lub krzewów utrudniających widoczność
sygnału i pociągów lub eksploatacją urządzeń kolejowych albo powodujących
zaspy śnieżne,
94) ustalanie odszkodowań:
a) za usunięcie drzew lub krzewów utrudniających widoczność sygnału i
pociągów lub eksploatacją urządzeń kolejowych albo powodujących zaspy
śnieżne,
b) za ustawianie zasłon odśnieżnych,
c) za zakładanie żywopłotów,
d) za urządzenia i utrzymanie pasów przeciwpożarowych.
95) przedstawianie na wniosek Głównego Inspektora Ochrony Środowiska informacji
dotyczącej zgodności działalności prowadzonej przez odbiorcę odpadów
ubiegającego się o wydanie zezwolenia na wwóz odpadów na teren kraju z
przepisami prawa regulującymi prowadzenie takiej działalności, w tym, w
szczególności z przepisami o ochronie środowiska,
8) 1.W § 21 ust. 1 dodaje się punkty 60- 73 w brzmieniu:
a) Terminowe sporządzenie wykazów nieruchomości, które na mocy przepisów prawa przeszły na własność Skarbu Państwa i stanowią jego własność, albo na własność jednostek samorządu terytorialnego, a także nieruchomości zabudowanych, w których lokale zajmowane są przez osoby objęte przepisami ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego, celem przekazania tych wykazów przez starostę (wykonującego zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej), wojewodzie, marszałkowi województwa, burmistrzom i wójtom.
b) Terminowe przygotowanie wniosków wraz z dokumentacją o ujawnienie w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa, którymi gospodaruje starosta oraz prawa własności nieruchomości stanowiących własność powiatu.
c) Przygotowanie staroście miesięcznych sprawozdań składanych wojewodzie, w zakresie zadań wynikających z przepisów ustawy o ujawnianiu w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego.
d) Przygotowanie w okresie 2 lat materiałów i informacji, od wejścia w życie ustawy i innych działań przewidzianych przepisami prawa, celem udzielenia pomocy mieszkańcom powiatu w prawidłowym ujawnieniu przez nich ich praw do nieruchomości w księgach wieczystych.
e) Udzielanie informacji i wyjaśnień mieszkańcom powiatu w zakresie problematyki prawnej i geodezyjnej odnośnie działań niezbędnych do uzyskania tytułu prawnego do zajmowanych przez nich nieruchomości i ujawnienia tych praw w księgach wieczystych.
f) Prowadzenie ewidencjonowania nieruchomości powiatu oraz Skarbu Państwa zgodnie z katastrem nieruchomości.
g) Przygotowanie zarządowi powiatu oraz staroście wykonującemu zadanie z zakresu administracji rządowej w zakresie gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa projektów planów wykorzystania zasobu oraz programów zagospodarowania nieruchomości zasobu.
h) Przygotowanie staroście rocznego sprawozdania z gospodarowania nieruchomościami zasobu Skarbu Państwa celem przekazania wojewodzie w terminie do 30 kwietnia – za rok poprzedni.
i) Przygotowanie informacji o stanie mienia nieruchomego (nieruchomości) powiatu na dzień 31 października i na dzień 31 grudnia danego roku.
j) Uzgadnianie w formie postanowienia projektów decyzji o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowania terenu oraz projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, pod względem potrzeby wyłączenia gruntu z produkcji rolnej.
k) Przeprowadzenie postępowania w sprawie odszkodowania z tytułu przeniesienia własności nieruchomości pod drogi powiatowe lub gminne na podstawie ostatecznych decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi.
l) Przygotowanie decyzji o wygaśnięciu trwałego zarządu ustanowionego na nieruchomości przeznaczonej na pas drogowy powiatowej lub gminnej na podstawie ostatecznej decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi.
m) Przeprowadzenie postępowania administracyjnego w sprawie odszkodowania z tytułu wygaśnięcia prawa użytkowania wieczystego z dniem, z którym decyzja ustalenia lokalizacji drogi gminnej lub powiatowej stała się ostateczna.
n) Przygotowanie decyzji stwierdzającej w sprawie ustanowienia z mocy prawa trwałego zarządu na cele budowy dróg powiatowych lub gminnych z dniem, w którym decyzja o ustaleniu lokalizacji drogi stała się ostateczna.
9) w § 22 ust.1 skreśla się, pkt.15,36 – 47,49 i 51.
10) § 25 otrzymuje brzmienie:
§ 25. Wydział Administracyjno-Gospodarczy
1.Do zadań Wydziału należy w szczególności:
1) obsługa posiedzeń Rady Powiatu i Zarządu w zakresie zabezpieczenia lokalowo –
organizacyjnego,
2) administrowanie budynkami wchodzącymi w skład zasobu Skarbu Państwa i Powiatu,
w tym utrzymaniem budynków, remontami kapitalnymi i bieżącymi, dostarczeniem
energii elektrycznej, cieplnej, wody, ogrzewaniem, wywozem nieczystości,
przeglądami wynikającymi z przepisów szczególnych, zabezpieczeniem pożarowym,
utrzymaniem czystości w budynkach i na posesjach,
3) administrowanie budynkami Starostwa, w szczególności zapewnienie oznakowania
budynków i pomieszczeń, utrzymanie czystości i właściwych warunków sanitarno –
higienicznych,
4) prowadzenie gospodarki środkami rzeczowymi,
5) załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi,
nagłówkowymi i tablicami,
6) ( skreślony),
7) prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo - technicznym oraz
konserwacją wyposażenia starostwa,
8) gospodarowanie drukami i formularzami,
9) gospodarowanie taborem samochodowym,
10) zabezpieczenie łączności telefonicznej, faksowej i alarmowej,
11) załatwianie spraw w zakresie rzeczy znalezionych,
12) prenumerata czasopism oraz zaopatrywanie w wydawnictwa fachowe na potrzeby
doskonalenia zawodowego pracowników starostwa, a także ich ewidencjonowanie.
13) ustalanie we współpracy z kierownikami komórek organizacyjnych starostwa
harmonogramu udzielanych zamówień publicznych w danym roku budżetowym,
14) udzielanie pomocy kierownikom komórek organizacyjnych starostwa w
przygotowaniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych,
15) prowadzenie rejestru zamówień publicznych,
16) opiniowanie zgodności zawieranych umów z warunkami postępowania o zamówienia
publiczne,
17) sporządzanie rocznego sprawozdania o udzielonych w starostwie zamówieniach
publicznych,
18) prowadzenie inwestycji, remontów i modernizacji w obiektach starostwa a w
szczególności:
a) zlecanie wykonania dokumentacji technicznej, wykonawstwa, inwestorstwa zastępczego, nadzoru inwestorskiego i dostaw
b) nadzorowanie przebiegu prowadzonych inwestycji, remontów i modernizacji,
c) prowadzenie nadzoru inwestorskiego w ramach posiadanych uprawnień,
d) przygotowywanie odbiorów końcowych wykonanych robót,
e) przygotowywanie dokumentów do rozliczenia finansowego i zaktualizowania wartości majątku trwałego,
f) przygotowywanie niezbędnej dokumentacji technicznej do wniosków o dofinansowanie inwestycji, remontów i modernizacji,
2. Przy znakowaniu akt Wydział stosuje symbol „WAG”.
11) dodaje się § 27b w brzmieniu:
§ 27 b Referat Strategii, Przedsiębiorczości i Rozwoju
1.Do zadań Referatu należy w szczególności:
1) podejmowanie niezbędnych czynności zapewniających właściwą realizację polityki rozwoju powiatu na podstawie strategii rozwoju powiatu i programów powiatowych w tym:
a) koordynacja działań podmiotów uczestniczących w procesie realizacji strategii i powiatowych programów,
b) ewidencjonowanie podjętych działań i gromadzenie dokumentacji,
c) utworzenie „społecznego koordynatora” i obsługa jego posiedzeń
d) prowadzenie działalności promocyjnej, monitoringu i ewaluacji,
e) inicjowanie wyznaczenia „koordynatorów celów operacyjnych”,
f) diagnozowanie stanu rozwoju powiatu w oparciu o dane statystyczne, informacji z gmin powiatu i innych podmiotów tj. podmiotów życia gospodarczego i społecznego i przedkładanie w tym zakresie rocznych raportów o stanie rozwoju powiatu,
g) przedkładanie projektów aktualizacji strategii i powiatowych programów.
2) podejmowanie niezbędnych działań w celu pozyskiwania dla powiatu krajowych i zagranicznych bezzwrotnych źródeł finansowania w szczególności z funduszy europejskich,
3) współpraca z komórkami organizacyjnymi starostwa i powiatowymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie identyfikowania inwestycji i działań możliwych do współfinansowania ze źródeł zewnętrznych,
4) prowadzenie i upowszechnianie bazy danych o dostępnych programach krajowych i europejskich umożliwiających pozyskanie środków finansowych na rozwój powiatu,
5) inicjowanie, pomoc i doradztwo w przygotowaniu formularzy aplikacyjnych,
6) przedkładanie propozycji w zakresie powoływania „zespołów zarządzających projektami”,
7) współpraca z instytucjami zarządzającymi w tym z Zachodniopomorskim Urzędem Marszałkowskim,
8) podejmowanie niezbędnych czynności wspierających rozwój przedsiębiorczości na terenie powiatu w szczególności przez:
a) prowadzenie ”banku informacji” o możliwościach uzyskania wsparcia finansowego dla rozwoju przedsiębiorczości ze źródeł zewnętrznych oraz możliwościach inwestowania na terenie powiatu i upowszechnianie tych informacji podmiotom zainteresowanym działalnością mogącą przyczynić się do rozwoju powiatu w sferze gospodarczej,
b) prowadzenie działalności szkoleniowej, doradczej i informacyjnej z zakresu pozyskiwania środków finansowych na rzecz rozwoju powiatu w tym przedsiębiorczości,
c) współdziałanie z samorządem gospodarczym, agencjami gospodarczymi oraz innymi organizacjami przedsiębiorców w zakresie rozwoju gospodarczego powiatu,
d) organizowanie konferencji, seminariów oraz innych imprez promocyjnych i informacyjnych umożliwiających nawiązywanie wzajemnych kontaktów, przedstawicieli instytucji finansowych i podmiotów z otoczenia biznesu służących rozwojowi przedsiębiorczości na terenie powiatu,
e) współpraca z powiatowym urzędem pracy w zakresie aktywizacji lokalnego rynku pracy,
f) prowadzenie ”Punktu Obsługi Pożyczek” Regionalnego Funduszu Pożyczkowego „Pomeranus”.
2. Przy znakowaniu akt referat stosuje symbol ”RSP”.
12) w § 33 dodaje się:
g) kierowane do posłów i senatorów oraz radnych,
h) zawiadomienia o sposobie załatwienia skarg i wniosków,
i) odpowiedzi na interpelacje, wnioski i zapytania radnych,
j) każdorazowo zastrzeżone przez starostę do jego podpisu,
13) dodaje się§ 351 w brzmieniu:
§ 351.1. Pisma i dokumenty przedkładane do podpisu starosty, wicestarosty, etatowego członka zarządu, sekretarza i skarbnika winny być zaaprobowane przez kierownika komórki organizacyjnej starostwa i zaparafowane przez pracownika opracowującego pismo na egzemplarzu przeznaczonym do akt.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Powiatu
inż. Stanisław Dycha
inż. Stanisław Dycha