Wydział Organizacyjny i Kadr

Funkcję Kierownika Wydziału Organizacyjnego i Kadr sprawuje Joanna Bartczak

jbartczak@powiatchoszczno.pl

Telefon (95) 748 8951

Wydział Organizacyjny i Kadr nadzoruje bezpośrednio Sekretarz Powiatu.

1. Do zadań wydziału należy:
1) opracowywanie projektów dokumentów określających organizację i zasady funkcjonowania starostwa;
2) prowadzenie spraw kadrowych pracowników starostwa i kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych oraz spraw z zakresu powoływania i odwoływania kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży;
3) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem etatami i funduszem płac;
4) realizowanie zadań związanych z przeprowadzaniem naboru na wolne stanowisko pracy;
5) realizowanie zadań związanych z organizacją służby przygotowawczej;
6) załatwianie spraw emerytalno – rentowych pracowników;
7) prowadzenie dokumentacji związanej z przyznawaniem pracownikom nagród, wyróżnień oraz wymierzaniem kar porządkowych;
8) przygotowywanie skierowań pracowników na badania lekarskie wstępne, okresowe i kontrolne;
9) prowadzenie spraw związanych z oceną pracowników pod kątem wykorzystania czasu pracy i ich kwalifikacji oraz ustalania potrzeb w zakresie doskonalenia zawodowego i przekwalifikowania;
10) prowadzenie kart ewidencji czasu pracy pracowników obsługi starostwa;
11) prowadzenie dokumentacji związanej z zawieraniem umów w związku z przyznaniem przez starostę limitu kilometrów na używanie samochodu niebędącego własnością pracodawcy do celów służbowych;
12) prowadzenie spraw socjalnych pracowników;
13) organizowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia pracowników starostwa;
14) prowadzenie spraw dotyczących umów na odbywanie praktyk zawodowych i staży przez uczniów szkół;
15) współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizowania staży oraz robót publicznych;
16) prowadzenie rejestrów upoważnień wydawanych pracownikom do załatwiania spraw z upoważnienia starosty, w tym do wydawania decyzji administracyjnych;
17) prowadzenie rejestru zarządzeń starosty;
18) zatwierdzanie delegacji służbowych pracowników;
19) sporządzanie sprawozdań GUS odnośnie spraw pracowniczych;
20) zabezpieczenie przestrzegania w starostwie przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, w tym prowadzenie rejestru i kompletowanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy;
21) organizowanie wyborów oraz konsultacji społecznych;
22) prowadzenie dokumentacji  związanej z oświadczeniami majątkowymi pracowników;
23) prowadzenie wykazu powiatowych jednostek organizacyjnych;
24) prowadzenie gospodarki środkami rzeczowymi;
25) załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi;
26) prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo - technicznym oraz konserwacją wyposażenia starostwa;
27) gospodarowanie drukami i formularzami;
28) prowadzenie spraw związanych z upoważnianiem pracowników do kierowania pojazdem służbowym;
29) gospodarka odpadami (surowcami wtórnymi);
30) prenumerata czasopism oraz zaopatrywanie w wydawnictwa fachowe na potrzeby doskonalenia zawodowego pracowników starostwa;
31) utrzymanie porządku i czystości wokół budynków starostwa oraz w pomieszczeniach biurowych, sanitarnych, korytarzach oraz w piwnicach starostwa;
32) współpraca z firmą zewnętrzną wykonującą usługi w zakresie utrzymania czystości;
33) sporządzanie sprawozdań finansowych w zakresie zadań realizowanych przez wydział;
34) prowadzenie Archiwum Zakładowego:
a) przejmowanie dokumentacji;
b) przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji;
c) przeprowadzanie skontrum dokumentacji;
d) porządkowanie przechowywanej dokumentacji przejętej w latach wcześniejszych w stanie nieuporządkowanym;
e) udostępnianie przechowywanej dokumentacji;
f) wycofywanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego w przypadku wznowienia sprawy w komórce organizacyjnej;
g) przeprowadzanie kwerend archiwalnych, czyli poszukiwanie w dokumentacji informacji na temat osób, zdarzeń czy problemów;
h) inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej oraz udział w jej komisyjnym brakowaniu;
i) przygotowanie materiałów archiwalnych do przekazania i udział w ich przekazaniu do właściwego archiwum państwowego;
j) sporządzanie rocznych sprawozdań z działalności archiwum zakładowego i stanu dokumentacji w archiwum zakładowym.
35) opracowywanie i prawidłowa realizacja planu finansowego będącego w dyspozycji wydziału.
2. Przy znakowaniu akt wydział stosuje symbol „OK”.