Przyjmowanie dokumentacji hydrogeologicznej

Wymagane dokumenty:

Wniosek o zatwierdzenie dokumentacji hydrogeologicznej

Załączniki:

Dokumentacja hydrogeologiczna w 4 egzemplarzach w postaci papierowej i 4 egzemplarzach w postaci elektronicznej.

Dokumentacja hydrogeologiczna  powinna być wykonana zgodnie z art. 90 ustawy Prawo geologiczne i górnicze oraz z wymaganiami rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 18 listopada 2016 r.  w sprawie  dokumentacji hydrogeologicznej i dokumentacji geologiczno-inżynierskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 2033) .

Opłaty:

Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r o opłacie skarbowej (t.jedn. Dz.U. z  2020 r. poz. 1546 ze zm.) opłata skarbowa wynosi 10 zł.

Opłatę za decyzję należy uiścić  na konto Urzędu Miejskiego w Choszcznie, Bank GBS w Choszcznie,

nr konta;  83 8359 0005 0028 9098 2000 0005, z dopiskiem " za decyzję zatwierdzającą dokumentację hydrogeologiczną".

Dowód zapłaty należy załączyć do wniosku.


 Miejsce złożenia dokumentów:
 Kancelaria ogólna, parter
 ul. Nadbrzeżna 2
 Starostwo Powiatowe w Choszcznie.

Termin załatwienia sprawy:
Nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.

Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, ul. Bolesława Chrobrego 27, pok. nr 203, 
tel/fax 95 765 85 11.

 

Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania  do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Starosty Choszczeńskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

 

Podstawa prawna:
Art. 90, art. 156, art.161 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r.  Prawo geologiczne i górnicze (t.jedn. Dz.U. z 2020 r. poz. 1064 ze zm.) oraz rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 18 listopada 2016 r.  w sprawie dokumentacji hydrogeologicznej i dokumentacji geologiczno-inżynierskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 2033) .

Uwaga

Do starosty, jako organu administracji geologicznej pierwszej instancji, należą sprawy związane z zatwierdzaniem projektów robót geologicznych oraz dokumentacjami geologicznymi, dotyczące:

  1)   złóż kopalin nieobjętych własnością górniczą, poszukiwanych lub rozpoznawanych na obszarze do

  2)   ujęć wód podziemnych, których przewidywane lub ustalone zasoby nie przekraczają 50 m3/h;

  3)   badań geologiczno-inżynierskich wykonywanych na potrzeby zagospodarowania przestrzennego gminy oraz warunków posadawiania obiektów budowlanych, z wyłączeniem ponadwojewódzkich inwestycji liniowych.

  4)   odwodnień budowlanych o wydajności nieprzekraczającej 50 m3/h;

  5)   robót geologicznych wykonywanych w celu wykorzystywania ciepła ziemi;

  6)   warunków hydrogeologicznych w związku z zamierzonym wykonywaniem przedsięwzięć mogących negatywnie oddziaływać na wody podziemne, w tym powodować ich zanieczyszczenie, dotyczących inwestycji zaliczonych do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których obowiązek sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko może być wymagany, z wyłączeniem przedsięwzięć mogących negatywnie oddziaływać na wody lecznicze oraz ponadwojewódzkich inwestycji liniowych.