ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ

z dnia 29 października 2003 r.

 

w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania. Na podstawie art. 19 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873) zarządza się, co następuje:

§ 1. Rozporządzenie określa:

1) wzór oferty realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową, podmiot wymieniony w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zwanej dalej „ustawą”, oraz jednostkę organizacyjną wymienioną w art. 11 ust. 3 ustawy, stanowiący załącznik nr 1 do rozporządzenia;

2) ramowy wzór umowy o wykonanie zadania publicznego przez organizację pozarządową, podmiot wymieniony w art. 3 ust. 3 ustawy oraz jednostkę organizacyjną wymienioną w art. 11 ust. 3 ustawy, stanowiący załącznik nr 2 do rozporządzenia;

3) wzór sprawozdania z wykonania zadania publicznego przez organizację pozarządową, podmiot wymieniony w art. 3 ust. 3 ustawy oraz jednostkę wymienioną w art. 11 ust. 3 ustawy, określonego w umowie o wykonanie tego zadania, stanowiący załącznik nr 3 do rozporządzenia.

§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

 

Załączniki do rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 r. (poz. 1891)

Załącznik nr 1

WZÓR

..............................................................................................................

(pieczęć organizacji pozarządowej*/podmiotu*/jednostki organizacyjnej)

...............................................

(data i miejsce złożenia oferty)

OFERTA

ORGANIZACJI POZARZĄDOWEJ*/ PODMIOTU*/ JEDNOSTKI ORGANIZACYJNEJ*
składana na podstawie przepisów działu II rozdziału 2

ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873)

REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO
.......................................................................

(nazwa zadania)
w okresie od ................... do .................

W FORMIE

POWIERZENIA WYKONYWANIA ZADANIA*

WSPIERANIA WYKONANIA ZADANIA*
PRZEZ

...............................................
(nazwa organu zlecającego)

WRAZ Z

WNIOSKIEM O PRZYZNANIE DOTACJI ZE ŚRODKÓW PUBLICZNYCH
W KWOCIE .....................

I. Dane na temat organizacji pozarządowej*/ podmiotu*/ jednostki organizacyjnej*

1) pełna nazwa ...........................................................................................................

2) forma prawna ........................................................................................................

3) numer w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym rejestrze ..................................

4) NIP ................................................... REGON ................................................

5) data wpisu lub rejestracji ........................................................................................

6) inne dane ewidencyjne ...........................................................................................

7) dokładny adres: miejscowość............................. ul. .................................................

gmina .............................. powiat .................................. województwo ......................

8) tel. ....................................................... fax. .........................................................

e-mail: ..................................................... http: // .......................................................

9) nazwa banku i numer rachunku ...............................................................................

...............................................................................................................................

10) nazwiska i imiona oraz funkcje*/ stanowiska* osób statutowo upoważnionych do reprezentowania organizacji pozarządowej*/ podmiotu*/ jednostki organizacyjnej*/ w kontaktach zewnętrznych i posiadających zdolność do podejmowania zobowiązań finansowych w imieniu organizacji pozarządowej*/ podmiotu*/jednostki organizacyjnej */(zawierania umów)

...............................................................................................................................

...............................................................................................................................

11) nazwa, adres i telefon kontaktowy placówki bezpośrednio wykonującej zadanie, na które organizacja ubiega się o uzyskanie dotacji

.............................................................................................................................

12) osoba upoważniona do składania wyjaśnień i uzupełnień dotyczących oferty (imię i nazwisko oraz nr telefonu kontaktowego) ....................................................................................

13) cele statutowe (przedmiot działalności statutowej):

 

14) zakres prowadzonej działalności statutowej:

a) działalność nieodpłatna

b) działalność odpłatna

15) jeżeli organizacja pozarządowa*/ podmiot*/ jednostka organizacyjna*/ prowadzi działalność gospodarczą:

a) numer wpisu do rejestru przedsiębiorców,

b) przedmiot działalności gospodarczej

 

II. Opis zadania

1. Nazwa zadania

 

2. Miejsce wykonywania zadania

 

3. Szczegółowy zakres rzeczowy zadania

 

4. Cel zadania oraz rodzaj działań przy realizacji zadania

 

5. Deklaracja pobierania lub niepobierania wynagrodzenia od beneficjentów*/adresatów*

 

6. Opis kolejnych działań planowanych przy realizacji zadania

 

7. Liczbowe określenia skali działań podejmowanych przy realizacji zadania (należy użyć miar adekwatnych dla danego zadania, np. liczba podopiecznych, liczba indywidualnych świadczeń udzielonych tygodniowo /miesięcznie)

 

8. Zakładane rezultaty realizacji zadania

 

III. Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania

Całkowity koszt (w zł) [ ]

w tym wnioskowana wielkość dotacji (w zł) [ ]
w tym wielkość środków własnych (w zł) [ ]

Kosztorys ze względu na rodzaj kosztów

Lp.

Rodzaj kosztów i sposób ich kalkulacji

Koszt

(w zł)

W tym z wnioskowanej dotacji (w zł)

W tym ze środków własnych (w zł)*

 

 

 

 

 

Ogółem

 

 

 

Kosztorys ze względu na źródło finansowania

Źródło finansowania

%

Wnioskowana kwota dotacji

 

 

Środki własne

 

 

Wpłaty i opłaty uczestników projektu - z jakiego tytułu?

 

 

Sponsorzy publiczni - podać nazwę. Na jakiej podstawie przyznali lub zapewnili środki finansowe?

 

 

Sponsorzy prywatni - podać nazwę. Na jakiej podstawie przyznali lub zapewnili środki finansowe?

 

 

Ogółem

 

100 %

Uwagi mogące mieć znaczenie przy ocenie kosztorysu:

......................................................................................................................

......................................................................................................................

......................................................................................................................

......................................................................................................................

......................................................................................................................

Pozafinansowy wkład własny w realizację zadania (np. świadczenia wolontariuszy)

......................................................................................................................

......................................................................................................................

......................................................................................................................

......................................................................................................................

......................................................................................................................
......................................................................................................................

IV. Inne wybrane informacje dotyczące zadania

1. Partnerzy biorący udział w realizacji zadania (ze szczególnym uwzględnieniem organów administracji publicznej)

 

2. Posiadane zasoby kadrowe - konieczne z punktu widzenia realizacji zadania

Ogólna liczba osób pracujących przy realizacji zadania (w przeliczeniu na pełne etaty): [ ],

w tym wolontariusze (w przeliczeniu na pełne etaty): [ ]

Inne informacje o zasobach kadrowych, w tym o kwalifikacjach osób zatrudnionych przy realizacji zadania oraz o kwalifikacjach wolontariuszy

3. Posiadane rodzaje zasobów rzeczowych [lokalowe, sprzętowe - wraz z informacją o stanie technicznym, inne] - ważne z punktu widzenia realizacji zadania

 

4. Koszty korzystania z zasobów, o których mowa w pkt 3 [z podziałem na rodzaje zasobów]

 

5. Dotychczasowe doświadczenia w realizacji zadań podobnego rodzaju

 

6. Informacje na temat dotychczasowych zadań realizowanych we współpracy z administracją publiczną

 

7. Dodatkowe uwagi lub informacje wnioskodawcy

.......................................................................................................................

.......................................................................................................................

.......................................................................................................................
.......................................................................................................................

Oświadczam (-my), że:

1) proponowane zadanie w całości mieści się w zakresie działalności statutowej naszej organizacji pozarządowej*/ podmiotu*/ jednostki organizacyjnej*/,

2) proponowane zadanie jest zadaniem z zakresu, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt ........ ustawy

z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,

3) organizacja pozarządowa*/ podmiot*/ jednostka organizacyjna*/ jest związana(-ny) niniejszą ofertą przez okres do dnia ............................... ,

4) wszystkie podane w ofercie informacje są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym.
(pieczęć organizacji pozarządowej*/ podmiotu*/ jednostki organizacyjnej *)

........................................................................................................................

........................................................................................................................

(podpis osoby upoważnionej lub podpisy osób upoważnionych do składania

oświadczeń woli w imieniu organizacji pozarządowej*/ podmiotu*/jednostki

organizacyjnej *)
Załączniki i ewentualne referencje:

1. Aktualny odpis z rejestru (ważny do 3 miesięcy od daty wystawienia).

2. Sprawozdanie merytoryczne i finansowe za ostatni rok.

3. .......................................................................................

4. .......................................................................................

5. .......................................................................................
Poświadczenie złożenia oferty

 

Adnotacje urzędowe (nie wypełniać)

 

__________

* Niepotrzebne skreślić.

Załącznik nr 2

WZÓR

UMOWA NR .........

zawarta w dniu ............................... r.

w ...................................,

pomiędzy

............................................, z siedzibą w ................................. zwanym dalej „Zleceniodawcą”,

reprezentowanym przez ..................................................................................

a

.....................................................................................................................................................

organizacją pozarządową*/ podmiotem*/ jednostką organizacyjną*

z siedzibą w ................................................................ zwaną dalej „Zleceniobiorcą”, reprezentowaną przez: ............................................................................................

§ 1. 1. Zleceniodawca zleca Zleceniobiorcy, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873) realizację zadania publicznego, określonego szczegółowo w ofercie złożonej przez Zleceniobiorcę w dniu ...................................., stanowiącej załącznik nr 1 do umowy, a Zleceniobiorca zobowiązuje się wykonać zadanie w zakresie i na zasadach określonych w niniejszej umowie.

2. Niniejsza umowa jest, w rozumieniu art. 16 ust. 1 ustawy powołanej w ust, 1, umową o powierzenie zadania*/ o wsparcie realizacji zadania*.

§ 2. 1. Zleceniodawca zobowiązuje się do przekazania na realizację zadania dotacji w wysokości .............................. (słownie) .............................................................. złotych.

2. Przyznane środki finansowe w wysokości ................................... (słownie) ............................................................................... złotych zostaną przekazane na specjalnie w tym celu wyodrębniony rachunek bankowy Zleceniobiorcy przeznaczony wyłącznie do operacji związanych z realizacją zadania nr rachunku .......................................................:
a) w ciągu 30 dni od daty podpisania umowy* lub
b) w następujący sposób:*
I transza w wysokości ............................. słownie .......................................................................
do dnia .............................................
II transza w wysokości ............................. słownie .......................................................................
do dnia .............................................
III transza w wysokości ............................. słownie ......................................................................
do dnia .............................................
IV transza w wysokości ............................. słownie ......................................................................
do dnia .............................................

§ 3. 1. Termin wykonania zadania ustala się od dnia podpisania umowy do dnia .......................................

2. Zadanie zostanie wykonane zgodnie z harmonogramem stanowiącym załącznik nr 2 do umowy.

§ 4. Zleceniobiorca jest zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo-księgowej środków finansowych otrzymanych na realizację zadania.

§ 5. Zleceniobiorca upoważnia ..............................................................................................

(nazwa podwykonawcy oraz siedziba)

do bezpośredniego wykonywania następującej części zadania: ..................................................

.........................................................................................................................................................

(określenie części zadania)

§ 6. Zleceniobiorca zobowiązuje się do wykorzystania przekazanych środków finansowych zgodnie z celem, na jaki je uzyskał, i na warunkach określonych niniejszą umową. Dotyczy to także ewentualnych przychodów uzyskanych przy realizacji umowy, których nie można było przewidzieć przy kalkulowaniu wielkości dotacji, oraz odsetek bankowych od przekazanych przez Zleceniodawcę środków, które należy wykorzystać wyłącznie na wykonanie zadania.

§ 7. 1. Zleceniodawca sprawuje kontrolę prawidłowości wykonywania zadania przez Zleceniobiorcę, w tym wydatkowania przekazanych mu środków finansowych.

2. W ramach kontroli, o której mowa w ust. 1, upoważnieni pracownicy Zleceniodawcy mogą badać dokumenty i inne nośniki informacji, które mają lub mogą mieć znaczenie dla oceny prawidłowości wykonywania zadania, oraz żądać udzielenia ustnie lub na piśmie informacji dotyczących wykonania zadania. Zleceniobiorca na żądanie kontrolującego jest zobowiązany dostarczyć lub udostępnić dokumenty i inne nośniki informacji oraz udzielić wyjaśnień i informacji w terminie określonym przez kontrolującego.

3. Zleceniodawca może żądać częściowych, miesięcznych*/ kwartalnych* sprawozdań z wykonywania zadania według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. Nr 193, poz. 1891). Sprawozdanie powinno zostać dostarczone w terminie ......................... dni.

§ 8. 1. Sprawozdanie końcowe z wykonania zadania powinno zostać sporządzone przez Zleceniobiorcę na formularzu zgodnym z załącznikiem nr 3 do rozporządzenia wymienionego w § 7 ust. 3.

2. W przypadku umów o powierzenie*/ wsparcie* wykonania zadania, zawartych na okres dłuższy niż rok sprawozdanie częściowe z wykonania zadania powinno zostać sporządzone przez Zleceniobiorcę na formularzu przekazanym przez Zleceniodawcę i dostarczone w terminie 30 dni po upływie roku budżetowego.

§ 9. Przyznane środki finansowe, określone w § 2 ust. 1, Zleceniobiorca jest zobowiązany wykorzystać do dnia ......................... . Środki finansowe niewykorzystane do tego terminu Zleceniobiorca jest zobowiązany zwrócić w terminie do dnia ........................... na rachunek bankowy Zleceniodawcy nr ........................................

§ 10. Do zamówień na dostawy oraz usługi i roboty budowlane opłacanych ze środków pochodzących z dotacji Zleceniobiorca stosuje przepisy o zamówieniach publicznych.

§ 11. Umowa może być rozwiązana na mocy porozumienia Stron w przypadku wystąpienia okoliczności, za które Strony nie ponoszą odpowiedzialności, a które uniemożliwiają wykonywanie umowy.

§ 12. W przypadku rozwiązania umowy skutki finansowe i ewentualny zwrot środków finansowych Strony określą w sporządzonym protokole.

§ 13. Umowa może być rozwiązana przez Zleceniodawcę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku wykorzystywania udzielonej dotacji niezgodnie z przeznaczeniem, nieterminowego oraz nienależytego wykonywania umowy, w tym w szczególności zmniejszenia zakresu rzeczowego realizowanego zadania, stwierdzonego na podstawie wyników kontroli oraz oceny realizacji wniosków i zaleceń pokontrolnych. Rozwiązując umowę, Zleceniodawca określi kwotę dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem, wraz z ustawowymi odsetkami naliczanymi od dnia przekazania dotacji z budżetu państwa, termin jej zwrotu oraz nazwę i numer konta, na które należy dokonać wpłaty.

§ 14. Wykonanie umowy nastąpi z chwilą zaakceptowania przez Zleceniodawcę sprawozdania, o którym mowa w § 8 ust. 1.

§ 15. Wszelkie zmiany umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.

§ 16. W zakresie nieuregulowanym umową stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, ze zm.). Zleceniobiorca oświadcza, że znane są mu obowiązki wynikające z przepisów prawa, w szczególności ustawy powołanej w § 1 ust. 1.

§ 17. Ewentualne spory powstałe w związku z zawarciem i wykonywaniem niniejszej umowy Strony poddadzą rozstrzygnięciu właściwego, ze względu na siedzibę Zleceniodawcy, sądu powszechnego.

§ 18. Umowa niniejsza została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze Stron.


            Zleceniobiorca:                                                    Zleceniodawca:
 
 
 
        ......................                                                            ......................

____________ 

* Niepotrzebne skreślić.
ZAŁĄCZNIKI:

1) oferta realizacji zadania publicznego złożona według wzoru określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania.

2) harmonogram realizacji zadania,

3) oświadczenie Zleceniobiorcy o zgodności odpisu z rejestru ze stanem prawnym i faktycznym w dniu podpisania umowy.

 

 

Załącznik nr 3

WZÓR

SPRAWOZDANIE (CZĘŚCIOWE*/KOŃCOWE*) [1]

z wykonania zadania publicznego

...............................

(nazwa zadania)

w okresie od ..................... do ..................,

określonego w umowie nr .........................,

zawartej w dniu .............................., pomiędzy

.......................................... a ........................................................................................................

(nazwa organu zlecającego) (nazwa organizacji pozarządowej*/podmiotu*/jednostki organizacyjnej*)
Data złożenia sprawozdania: ...........................................

Część I. Informacje ogólne

1. W jakim stopniu planowane cele zostały zrealizowane

 

2. Opis wykonania zadania (działań lub efektów zawartych w ofercie organizacji pozarządowej*/ podmiotu*/ jednostki organizacyjnej* i w umowie)[2]

 

3. Informacje o beneficjentach*/adresatach* zadania (liczebność, charakterystyka ze względu na istotne dla realizacji zadania cechy, np. wiek, płeć, miejsce zamieszkania, status materialny)

 

4. Wymierne rezultaty realizacji zadania (odpowiednio do oferty organizacji pozarządowej*/ podmiotu*/ jednostki organizacyjnej*)

 

5. Rola partnerów w realizacji zadania (ze szczególnym uwzględnieniem organów administracji publicznej)

 

Część II. Sprawozdanie z wykonania wydatków

A. Informacja o wydatkach poniesionych przy wykonaniu zadania

Całkowity koszt w okresie sprawozdawczym (w zł) [ ],

w tym koszty pokryte z uzyskanej dotacji (w zł) [ ],

w tym środki własne (w porównaniu z ofertą) [ ]

1. Kosztorys ze względu na rodzaj kosztów (w zł)

Lp.

Rodzaj kosztów i sposób ich kalkulacji

Całość zadań

Poprzednie okresy sprawozdawcze (narastająco)

Bieżący okres sprawozdawczy

koszt całkowity

w tym z dotacji

koszt całkowity

w tym z dotacji

koszt całkowity

w tym z dotacji

 

 

 

 

 

 

 

 

Łącznie

 

 

 

 

 

 

2. Kosztorys ze względu na źródło finansowania

Źródło finansowania

Całość zadania

Poprzednie okresy sprawozdawcze (narastająco)

Bieżący okres sprawozdawczy

%

%

%

Koszty pokryte z dotacji

 

 

 

 

 

 

Środki własne

 

 

 

 

 

 

Wpłaty i opłaty uczestników projektu - z jakiego tytułu?

 

 

 

 

 

 

Sponsorzy publiczni - podać nazwę. Na jakiej podstawie?

 

 

 

 

 

 

Sponsorzy prywatni - podać nazwę. Na podstawie jakiego stosunku prawnego?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ogółem:

 

100%

 

100%

 

100%

Uwagi mogące mieć znaczenie przy ocenie realizacji budżetu:

..............................................................................................................

..............................................................................................................

..............................................................................................................

..............................................................................................................
..............................................................................................................

B. Zestawienie faktur (rachunków)

Lp.

Numer dokumentu księgowego

Numer pozycji kosztorysu

Data

Nazwa wydatku

Kwota (zł)

W tym ze środków pochodzących z dotacji (zł)

 

 

 

 

 

 

 

Łącznie

 

 

C. Podsumowanie realizacji budżetu

Kwota dotacji określona w umowie [ ]

Dotychczas przekazana łączna kwota dotacji [ ]

Dotychczas poniesione łączne wydatki pokrywane z dotacji [ ]
Uwagi dotyczące wzajemnych zobowiązań [4]

Część III. Dodatkowe informacje

..............................................................................................................

..............................................................................................................

..............................................................................................................

..............................................................................................................

..............................................................................................................

..............................................................................................................

..............................................................................................................
Załączniki: [5]

1. ...............................................................

2. ...............................................................

3. ...............................................................

4. ...............................................................

5. ...............................................................

Oświadczam(-my), że:

1) od daty zawarcia umowy nie zmienił się status prawny organizacji pozarządowej*/ podmiotu*/ jednostki organizacyjnej*,

2) wszystkie podane w niniejszym sprawozdaniu informacje są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym,

3) zamówienia na dostawy, usługi i roboty budowlane za środki finansowe uzyskane w ramach umowy zostały dokonane zgodnie z przepisami ustawy o zamówieniach publicznych.
(pieczęć organizacji pozarządowej*/podmiotu*/jednostki organizacyjnej*)

........................................................................................................

........................................................................................................

........................................................................................................

(podpis osoby upoważnionej lub podpisy osób upoważnionych

do składania oświadczeń woli w imieniu organizacji pozarządowej*/podmiotu*/

jednostki organizacyjnej*)
Poświadczenie złożenia sprawozdania

 

Adnotacje urzędowe (nie wypełniać)

 

________________

* Niepotrzebne skreślić.
POUCZENIE

Sprawozdania składa się osobiście lub nadsyła listem poleconym w przewidzianym w umowie terminie na adres organu zlecającego.

[1] Sprawozdanie częściowe i końcowe sporządzać należy w okresach określonych w umowie.

[2] Opis musi zawierać szczegółową informację o zrealizowanych działaniach zgodnie z ich układem zawartym w ofercie, która była podstawą przygotowania umowy. W opisie konieczne jest uwzględnienie wszystkich planowanych działań, zakres, w jakim zostały zrealizowane, i wyjaśnienie ewentualnych odstępstw w ich realizacji, zarówno jeśli idzie o ich zakres, jak i harmonogram realizacji.

[3] Do sprawozdania załączyć należy spis wszystkich faktur (rachunków), które opłacone zostały w całości lub w części ze środków pochodzących z dotacji. Spis zawierać powinien: nr faktury (rachunku), datę jego wystawienia, wysokość wydatkowanej kwoty i wskazanie, w jakiej części pokryta ona została z dotacji, oraz rodzaj towaru lub zakupionej usługi. Każda z faktur (rachunków) opłaconych z otrzymanej dotacji powinna być opatrzona na odwrocie pieczęcią organizacji, podmiotu lub jednostki organizacyjnej oraz zawierać sporządzony w sposób trwały opis zawierający informacje: z jakich środków wydatkowana kwota została pokryta oraz jakie było przeznaczenie zakupionych towarów, usług lub innego rodzaju opłaconej należności. Informacja ta powinna być podpisana przez osobę odpowiedzialną za sprawy dotyczące rozliczeń finansowych organizacji. Do sprawozdania nie załącza się faktur (rachunków), które należy przechowywać zgodnie z obowiązującymi przepisami i udostępniać podczas przeprowadzanych czynności kontrolnych.

[4] Wielkość kolejnej transzy dotacji lub ewentualna kwota podlegająca zwrotowi na rzecz organu zlecającego po zakończeniu zadania.

[5] Do niniejszego sprawozdania załączyć należy dodatkowe materiały mogące dokumentować działania faktyczne podjęte przy realizacji zadania (np. listy uczestników projektu, publikacje wydane w ramach projektu, raporty, wyniki prowadzonych ewaluacji), jak również dokumentować konieczne działania prawne (kopie umów, kopie dowodów przeprowadzenia odpowiedniego postępowania w ramach zamówień publicznych).