Sprawozdanie

 

z kontroli przeprowadzonych w I półroczu 2006 roku przez pracowników Referatu  Kontroli

 

 

Plan kontroli na 2006 rok został zatwierdzony na posiedzeniu Zarządu Powiatu w Choszcznie w dniu 31 stycznia 2006 roku. Wszystkie zaplanowane zadania kontrolne przewidziane w I półroczu  zostały zrealizowane. 

 

Kontrolą objęto następujące jednostki organizacyjne:

 

1.       Powiatowy Urząd Pracy w Choszcznie.

2.       Powiatowy Zarząd Dróg w Choszcznie.

3.       Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Choszcznie.

4.       Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Choszcznie.

5.       Międzyszkolny Ośrodek Sportów  Wodnych w Choszcznie.

6.       Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Choszcznie.

7.       Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy w Suliszewie.

8.       Dom Pomocy Społecznej w Brzezinach.

9.       Starostwo Powiatowe w Choszcznie.

oraz w ramach kontroli doraźnej jednostki dotowane przez Powiat:

10.   Zespół Szkół NR 3 w Choszcznie:

-          Liceum Profilowane,

-          Zasadnicza Szkoła Zawodowa.

11.   Centrum Edukacyjne  ,,OMNIBUS,, w Choszcznie:

-          Prywatne Liceum Ogólnokształcące,

-          Prywatne Liceum Uzupełniające,

-          Prywatne Policealne Studium Zawodowe.

12.   Policealne Studium Zawodowe Nr 1 w Choszcznie Szczecińskiego Centrum Edukacyjnego.

13.   Centrum Edukacyjne IDEA:

-          Niepubliczne Zaoczne Uzupełniające Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych w Pełczycach,

Niepubliczne Zaoczne Liceum  Ogólnokształcące dla Dorosłych w Pełczycach.

Kontrolą objęto następującą tematykę:

1.       Gospodarka finansowa jednostki.

2.       Inwentaryzacja.

3.       Rozliczenie kosztów używania samochodu prywatnego do celów służbowych.

4.       Naliczenie odpłatności za pobyt w Ośrodku.

5.       Przestrzeganie Prawa Zamówień Publicznych.

6.       Stan liczbowy uczniów.

 

W trakcie kontroli stwierdzono następujące nieprawidłowości:

1.  Błędnie zaklasyfikowano wydatki za usługę  dorobienia kluczy patentowych                

     w § 4210 - zakup materiałów i wyposażenia.

2.       Błędnie zaklasyfikowano wydatki za badanie profilaktyczne w § 4300 - zakup usług pozostałych.

3.       Błędnie zaklasyfikowano wydatki na  zakup tłumika, uszczelek w § 4300 - zakup usług pozostałych.

4.  Brak protokołu z przeprowadzonej weryfikacji sald na koniec 2004 roku.

5.  W księdze środków trwałych brak wpisu dwóch nagrywarek.

6.       Wpisy w księdze środków trwałych w rubryce skreślenia z ewidencji, dokonywane były ołówkiem.

7.       Błędnie sklasyfikowano opłaty za odprowadzanie ścieków.

8.       Błędnie zaklasyfikowano w § 4270 wydatki na zakup silnika do ciągnika , części  do ciągników  i kosiarki, obręczy, koła , korpusu podnośnika, nożyka, wiązki instalacji, śruby, szczęk hamulcowych, cylinderka, paska, krawężnika, obrzeża, kostki, tłumika,  pierścienia  utrzymanie pobocza drogi.

9.       Błędnie zaklasyfikowano  w § 4300 wydatki na zakup części do samochodu, roboty budowlane - remont nawierzchni zatoczki postojowej, roboty budowlane - remont pobocza , wykonanie prac odwodnieniowo - remontowych drogi.

10.   Brak zgodności terminu zapłaty na fakturze z ustalonym w umowie.

11.Realizacja niektórych zobowiązań znacznie przed lub po  ustalonym  terminie.

12.Przy naliczaniu ryczałtu za używanie prywatnego samochodu do celów  służbowych, błędnie zastosowano zasady potrącania za dni nieobecności w pracy.

13.Poprawianie dokumentów przy pomocy korektora.

14.Daty dokonania zapłaty wpisane na fakturach nie pokrywają się z datami wyciągów bankowych.

15.Brak chronologii kompletowania dokumentów.

16.Odsetki za zwłokę zaklasyfikowano w § 4300 - zakup usług pozostałych.

17.Błędnie zastosowano tryb udzielenia zamówienia publicznego w przypadku remontu dachu.

18.Wielokrotne przekroczenie pogotowia kasowego.

19.Brak uregulowania odpłatności za wyżywienie uczniów w latach ubiegłych na kwotę    31 314,41 zł.

20.Sporządzono aneks do aneksu.

21.Brak potwierdzenia obecności pracownika w pracy.

22.Według księgi na dzień 31.03.2006 r.  liczba uczniów wynosi 78 natomiast  według  dzienników 74.

Znaczna część stwierdzonych nieprawidłowości została usunięta już w trakcie kontroli. Do jednostek kierowano zalecenia pokontrolne, w celu wyeliminowania  nieprawidłowości.

 

 
Sprawozdanie
 
z kontroli przeprowadzonych w II półroczu 2006 roku przez pracowników 
     Referatu Kontroli
 
 
Plan kontroli na 2006 rok został zatwierdzony na posiedzeniu Zarządu Powiatu   w Choszcznie w dniu 31 stycznia 2006 roku. Wszystkie zaplanowane zadania kontrolne przewidziane w II półroczu zostały zrealizowane. 
 
Kontrolą objęto następujące jednostki organizacyjne:
 
1.     Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy w Niemieńsku.
2.     Komenda Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Choszcznie.
3.     Policealne Studium Zawodowe Nr 1 Szczecińskiego Centrum Edukacyjnego w Choszcznie.
4.     Prywatne Liceum Ogólnokształcące przy Centrum Edukacyjnym ,,Omnibus" w Choszcznie.
5.     Zespół Szkół Nr 3 w Choszcznie.
6.     Zespół Szkół Nr 1 w Choszcznie.
7.     Zespół Szkół Nr 2 w Choszcznie.
8.     Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Choszcznie.
9.     Miejska Biblioteka Publiczna im. M. Dąbrowskiej w Choszcznie
 
Kontrolą objęto następującą tematykę:
 
1.     Gospodarka finansowa jednostki.
2.     Sprawozdawczość budżetowa jednostki.
3.     Rozliczenie kosztów używania samochodu prywatnego do celów służbowych.
4.     Naliczenie odpłatności za pobyt w Ośrodku.
5.     Zasady gospodarowania środkami.
6.     Wykorzystanie środków finansowych na realizację zadań powiatowej biblioteki zgodnie z porozumieniem Nr 1/2002 zawartym w dniu 09 sierpnia 2002 r.
W trakcie kontroli stwierdzono następujące nieprawidłowości:
1.     Kilkakrotne przekroczenie pogotowia kasowego.
2.     Poprawianie dokumentów przy użyciu korektora.
3.     Regulowanie zobowiązań po ustalonym terminie płatności.
4.     Wpływanie opłat z tytułu wynajmu sali po ustalonym w umowie terminie.
5.     Przekazywanie dochodów budżetowych związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej niezgodnie z terminem ustawowym.
6.     Błędnie zastosowano klasyfikację kosztów za badania lekarskie, odprowadzanie ścieków i odsetek za nieterminowe opłaty za gaz.
7.     Nadpłacono ryczałt za używanie samochodu własnego do celów służbowych w kwocie 321,00 zł.
Na uwagę zasługuje fakt, iż znaczna część stwierdzonych nieprawidłowości została usunięta już w trakcie kontroli.
Istotne uchybienia ujęto w zaleceniach pokontrolnych i wystosowano do poszczególnych jednostek w celu ich wyeliminowania.