1. Nazwa sprawy

Wydanie zezwolenia na imprezę powodującą szczególne utrudnienia w ruchu

2. Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Komunikacji i Transportu, ul. Nadbrzeżna 2 - pok. nr 3, tel. (95)748 89 39

Poniedziałek - Piątek 7.30-15.30,

e-mail: transport@powiatchoszczno.pl

3. Podstawa prawna

Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U z 2005r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.)

4. Wymagane dokumenty

1. Pisemny wniosek zawierający w szczególności:

§  Imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedzibę organizatora imprezy,

§  Rodzaj i nazwę imprezy,

§  Informację o miejscu i dacie rozpoczęcia, przebiegu oraz zakończenia imprezy,

§  Informację o przewidywanej liczbie uczestników imprezy,

§  Wykaz osób reprezentujących organizatora w sprawach zabezpieczenia trasy,

§  Podpis organizatora lub jego przedstawiciela.

2. Załączniki:

§  Opinia Komendanta Wojewódzkiego Policji mówiąca o organizowanej imprezie oraz sposobie jej zabezpieczenia,

§  Szczegółowy regulamin imprezy, określający w szczególności zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego,

§  Wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy,

§  Program imprezy ze szczegółowym opisem trasy i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określony w minutach i kilometrach program przejazdu lub przejścia uczestników imprezy,

§  Plan zabezpieczenia trasy lub miejsca, w którym odbędzie się impreza,

§  Zobowiązanie organizatora do przywrócenia poprzedniego stanu pasa drogowego na trasie przejazdu, przejścia lub miejsca pobytu uczestników imprezy, a w przypadku uszkodzenia pasa drogowego lub urządzeń drogowych będących następstwem – do ich bezzwłocznego naprawienia szkody lub pokrycia kosztów tych napraw,

§  Pisemną zgodę właściciela lasu na przeprowadzenie imprezy w razie przeprowadzania jej na terenach leśnych,

§  Projekt tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli występuje taka konieczność),

§  Potwierdzenie wpłaty opłaty skarbowej

5. Opłata

Opłata skarbowa w wysokości 10 zł - płatność dokonywana w kasie Urzędu Miejskiego w Choszcznie lub na rachunek Urzędu Nr 83 8359 0005 0028 9098 2000 0005 ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225 poz. 1635 z późn. zm.)

6. Termin załatwienia

Do 30 dni (przy sprawach skomplikowanych - dopuszcza się termin dłuższy).

7. Sposób załatwienia

Starosta wydaje decyzję – zezwolenie na przeprowadzenie imprezy powodującej szczególne utrudnienie na drogach publicznych.

8. Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem Starosty Choszczeńskiego, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

9. Informacje dodatkowe

Zezwolenie dotyczy  imprez organizowanych na drogach publicznych – gminnych i powiatowych w obrębie powiatu. Organizator imprezy jest zobowiązany przed uzyskaniem zezwolenia spełnić wszystkie ustawowe wymogi niezbędne do jego uzyskania.

Zawody sportowe, rajdy, wyścigi, zgromadzenia i inne imprezy, które powodują utrudnienia w ruchu lub wymagają korzystania z drogi w sposób szczególny, mogą się odbywać pod warunkiem zapewnienia bezpieczeństwa i porządku podczas trwania imprezy oraz uzyskania zezwolenia na jej przeprowadzenie.

Wniosek należy złożyć co najmniej na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy.

10. Załączniki