
Negatywne rozpatrzenie reklamacji na towar objęty gwarancją
Negatywne rozpatrzenie reklamacji na towar objęty gwarancją
Wymagane dokumenty:
Jeśli konsument jest niezadowolony ze sposobu załatwienia reklamacji może się zwrócić do powiatowego rzecznika konsumentów przedkładając wniosek zawierający:
-
imię i nazwisko wraz z adresem zamieszkania,
-
uzasadnienie, dlaczego kupujący nie zgadza się z negatywnym rozpatrzeniem reklamacji,
-
określenie swoich żądań,
-
kartę gwarancyjną (oryginał lub ksero) wraz z dowodem zakupu,
a) należy pamiętać, aby gwarancja była prawidłowo wystawiona, a więc powinna zawierać: nazwę i adres gwaranta oraz sklepu gdzie towar kupiono, określenie rzeczy sprzedanej, datę transakcji, czas na jaki udzielono gwarancji, adresy zakładów naprawczych (serwisowych),
b) kupujący powinien pilnować, aby przy reklamacji rzeczy w karcie gwarancyjnej zapisy były dokonywane w sposób czytelny i dokładany, aby wpisywano daty dostarczenia rzeczy do naprawy, daty wymiany itp., oraz wyraźnie określono rodzaj dokonanych napraw (zapis “regulacja” oznacza, że nie było naprawy, czyli rzecz nie była wadliwa), -
odpisy pism związanych z dochodzeniem swych roszczeń gwarancyjnych.
Miejsce złożenia dokumentów:
Starostwo Powiatowe w Choszcznie, ul. Bol. Chrobrego 27a, pokój 4 (łącznik budynku), tel: 0 95 748-89-53
Opłaty:
Wolne od opłaty.
Termin załatwienia sprawy:
Od 14 do 30 dni.
Jednostka odpowiedzialna:
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Tryb odwoławczy:
Nie załatwione roszczenia konsumentów w drodze negocjacji rzecznik może kierować do rozpatrzenia przez polubowne sądy konsumenckie lub sądy rejonowe przygotowując stosowne dokumenty.
Konsument może również dochodzić swych roszczeń przed Sądem samodzielnie.
Dodatkowe informacje:
Zainteresowani osobistym kontaktem z rzecznikiem proszeni są do pokoju 5 (łącznik budynku), ul. Bol. Chrobrego 27a, Starostwa Powiatowego w Choszcznie. Rzecznik udziela również porad i informacji telefonicznie pod nr tel. 0 95 748-89-53 w dni: poniedziałek: od 7.30 do 12.30, wtorek: 7.30 do 12.30, środa: 7.30 do 12.30, czwartek: 7.30 do 12.30, piątek: nieczynne.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. poz. 827).
![]() |
![]() |
![]() |
Metadane
Źródło informacji: | Czapiewska Teresa |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Czapiewska Teresa |
Data wprowadzenia: | 2003-07-01 15:17:37 |
Opublikował: | Rafał Sakowski |
Data publikacji: | 2003-07-01 15:17:37 |
Ostatnia zmiana: | 2020-11-24 09:11:17 |
Ilość wyświetleń: | 2225 |