☰ Menu
Powiatowy Zarząd Dróg w Choszcznie

Piątek 10.03.2023

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Sekcja Techniczna

SEKCJA  TECHNICZNA

Kierownik Sekcji Technicznej - Zenon Hawryluk

Starszy Inspektor mgr Małgorzata Puczyńska

e-mail: pzdst@powiatchoszczno.pl

Inspektor - mgr inż. Łukasz Sybydło

e-mail: l.sybydlo@powiatchoszczno.pl

tel. 95 7657975

 

Do zadań  Sekcji Technicznej należy:

  1. opracowanie rocznych i wieloletnich planów  remontów oraz robót utrzymaniowych na drogach i obiektach mostowych;
  2. opracowywanie projektów planów rocznych remontów kapitalnych  ii inwestycji na drogach i obiektach mostowych;
  3. wnioskowanie rozdziału środków na zadania z zakresu drogownictwa;
  4. nadzór nad utrzymaniem dróg, obiektów drogowo-mostowych   i  urządzeń  oraz realizacją zadań;
  5. planowanie,  koordynacja i nadzór zimowego utrzymania dróg;
  6. prowadzenie bieżących przeglądów podstawowych i szczegółowych obiektów mostowych oraz przepustów;
  7. ustalanie sposobu likwidacji miejsc niebezpiecznych dla ruchu  drogowego;
  8. opracowywanie oraz opiniowanie projektów organizacji ruchu  drogowego;
  9. prowadzenie innych spraw z zakresu inżynierii i bezpieczeństwa ruchu drogowego, wprowadzanie ograniczeń i zamykanie dróg lub mostów z  uwagi na ich stan techniczny;
  10. przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych  w zakresie robót drogowych, przygotowywanie kosztorysów inwestorskich, specyfikacji technicznych oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
  11. prowadzenie pełnej dokumentacji i ewidencji związanej z udzielonymi zamówieniami publicznymi, wynikającymi z ustawy Prawo zamówień publicznych;
  12.  prowadzenie sprawozdawczości rocznej wynikającej z ustawy Prawo zamówień publicznych;
  13. prowadzenie inwestycji, remontów i modernizacji dróg oraz mostów,  a w szczególności:
  1. zlecanie wykonania dokumentacji technicznej, wykonawstwa, nadzoru inwestorskiego;
  2. nadzorowanie przebiegu prowadzonych inwestycji, remontów i modernizacji;
  3.  prowadzenie nadzoru inwestorskiego w ramach posiadanych uprawnień;
  4. przygotowywanie odbiorów częściowych i końcowych wykonanych robót;
  5. przygotowanie dokumentów do rozliczenia finansowego;
  6. przygotowywanie niezbędnej dokumentacji do wniosków o dofinansowanie inwestycji, remontów i modernizacji;
  1. wykonywanie przeglądów pogwarancyjnych;
  2. opracowywanie, prowadzenie i bieżące aktualizowanie ewidencji zarządzanych dróg i mostów;
  3. sporządzanie zezwoleń i naliczanie opłat lub kar za zajęcie pasa drogowego,
  4. gospodarowanie zielenią w ciągach pasa drogowego;
  5. nadzór i koordynacja pracy służb liniowych w zakresie bieżącego utrzymania dróg, organizacji ruchu oraz robót interwencyjnych i zabezpieczających;
  6. dokonywanie objazdów i kontroli bieżącego stanu dróg;
  7. przygotowywanie decyzji i postanowień w sprawach indywidualnych z zakresu zarządzania drogami i ruchem drogowym;
  8. opracowywanie zbiorczych zestawień, sprawozdań, analiz i informacji z zakresu drogownictwa i inżynierii ruchu;
  9. sporządzanie uzgodnień na przejazd pojazdów nienormatywnych;
  10. przygotowywanie materiałów niezbędnych do zaliczenia lub pozbawienia kategorii dróg;
  11. określanie warunków na korzystanie przez przewoźników z przystanków komunikacyjnych;
  12. prowadzenie całokształtu prac dotyczących utrzymania zieleni, planowania prac i kontrola ich realizacji (zadrzewienie, odkrzaczanie, ii koszenie pasa drogowego oraz gospodarka drewnem);
  13. wykonywanie zadań administratora Biuletynu Informacji Publicznej;
  14. przygotowywanie projektów uchwał na Zarząd Powiatu;
  15. przygotowywanie projektów umów.

 

Wytworzył:
Małgorzata Puczyńska
(2022-02-08)
Udostępnił:
Puczyńska Małgorzata
(2007-02-06 13:59:44)
Ostatnio zmodyfikował:
Puczyńska Małgorzata
(2022-02-08 08:33:28)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki    
 
liczba odwiedzin: 568743