Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Suliszewie

73-222 Suliszewo

ul. Zwycięstwa 28

Adres

73-222 Suliszewo


ul. Zwycięstwa 28


Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1073978
  • Do końca roku: 102 dni
  • Do wakacji: 275 dni

Kartka z kalendarza

Kontakt

TEL. 95 765 64 18,

e-mail: osw-suliszewo@wp.pl 

Konferencja pedagogów szkolnych

 

   Konferencja  Pedagogów Szkolnych

 

W dniu 29 marca  2012r. o godz. 10.00  

odbędzie się w naszym Ośrodku

Konferencja Pedagogów Szkolnych.

Temat Konferencji „Organizacja pomocy

psychologiczno-pedagogicznej

uczniom naszych szkół”.

Program  Konferencji:

Godz. 10-10.45  Informacja o Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Suliszewie. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna,  karta IPET w SOSW.

 

Godz. 10.45– 12.00  Część Warsztatowa -  Udział w zajęciach specjalistycznych:

Godz. 12.00  - 12.20  Przerwa obiadowa

Godz. 12.20 – 13.20  Spotkanie wspólne:

1.        Szkolenie – „Pomoc psychologiczno-pedagogiczna uczniom z upośledzeniem umysłowym” realizowana przez nauczycieli Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Kawalerów Orderu Uśmiechu  w Suliszewie” – prowadzący Krystyna Dziedzic.

2.        Dyskusja.

3.        Zakończenie szkolenia.

 

Szczegółowy przebieg Konferencji:

1.        Prezentacja multimedialna – Nasz Ośrodek -  K. Kowalewska 10.05 – 10.20

2.        Prezentacja multimedialna – Realizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej - A. Ludwisiak. 10.20 – 10.45

3.        Przygotowanie szkoły, a w szczególności nauczycieli, do pracy z uczniami     o specjalnych potrzebach edukacyjnych poprzez umiejętne diagnozowanie bądź interpretację orzeczeń,  planowanie i organizację  zajęć (także świetlicowych i dodatkowych) oraz indywidualną pracę i ocenianie uczniów z uwzględnieniem aktualnie obowiązujących wymogów prawa oświatowego:

a.        Podstawy prawne warunkujące skuteczność postępowania w przypadku uczniów reprezentujących specjalne bądź specyficzne potrzeby edukacyjne:

-            nowe wymagania zapisane w rozporządzeniu z dnia 17 listopada 2010r.  w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologicznej (Dz. U. nr 228 poz. 1487);

-            zakres zadań rozpoznawczych i planowania indywidualnej pracy z uczniem o specjalnych lub specyficznych potrzebach edukacyjnych;

-            nowelizacja wymagań związanych z zasadami oceniania i klasyfikowania uczniów.

b.       Zakres pracy zespołów do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych:

-            kwalifikacje, zakres zadań oraz niezbędnych kompetencji osób wyznaczonych do pracy                            z uczniami o specjalnych i specyficznych potrzebach edukacyjnych;

-            plan działań wspierających;

-            Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia;

-            Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny;

-            planowanie organizacji zajęć w ramach godzin do dyspozycji dyrektora.

c.        Koordynacja pracy zespołów:

-            zadania szczególne koordynatora zespołu;

-            określanie zadań w celu pełnego wykorzystania poszczególnych członków zespołu;

-            określenie zasad współpracy;

-            współpraca z rodzicami i przedstawicielami poradni psychologiczno-pedagogicznej.

d.       Dokumentowanie i sprawozdawczość:

-            źródła informacji o potrzebach konkretnych uczniów;

-            zakres zadań związanych z opracowywaniem i realizacją planów działań wspierających bądź indywidualnych programów terapeutycznych;

-            Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia;

-            Karty Indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego;

-            zakres oraz formy monitorowania i ewaluacji oraz dokumentowania okresowej oceny efektywności pomocy udzielanej poszczególnym uczniom.

 

4.      Udział w zajęciach specjalistycznych: (zajęcia w grupach)

       I grupa –  A.Ludwisiak

II grupa – K. Kowalewska

III grupa – K. Dziedzic

IV grupa -  A. Kokoryczka

 

Lp

Rodzaj zajęć

prowadzący

sala

GR I

GR II

GR III

GR IV

1

Zajęcia edukacyjne prowadzone metodą M.Montessori

Ewa Gnysińska

3- szkoła

10.45 - 10.55 GR I

11.55 - 12.05 GR II

11.45 - 11.55 GR III

11.35-11.45 GR IV

2

Zajęcia prowadzone metodą Integracji sensorycznej

Arleta Sławińska

internat

10.55- 11.05 GR I

10.45 - 10.55 GR II

11.55 - 12.05 GR III

11.45 - 11.55 GR IV

3

Zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju Zajęcia prowadzone w Sali  doświadczeń świata

Małgorzata Korbel

internat

11.05-11.15 GR I

10.55- 11.05 GR II

10.45 - 10.55 GR III

11.55 - 12.05 GR IV

4

Zajęcia w Szkole Przysposabiającej do Pracy

Renata Grejć

internat

11.15 - 11.25 GR I

11.05-11.15 GR II

10.55- 11.05 GR III

10.45 - 10.55 GR IV

5

Zajęcia z wykorzystaniem Biofeedback

Anna Dudziak

10 - szkoła

11.25-11.35 GR I

11.15 - 11.25 GR II

11.05-11.15 GR III

10.55- 11.05 GR IV

6

Zajęcia prowadzone metodą Tomatis

Anna Kozak

11 - szkoła

11.35-11.45 GR I

11.25-11.35 GR II

11.15 - 11.25 GR III

11.05-11.15 GR IV

7

Zajęcia praktyczne w ZSZ – Kucharz

Beata Garbicz

16- szkoła

11.45 - 11.55 GR I

11.35-11.45 GR II

11.25-11.35 GR III

11.15 - 11.25 GR IV

8

Zajęcia gimnastyki korekcyjnej

Czesław Kozak

4 - szkoła

11.55 - 12.05 GR I

11.45 - 11.55 GR II

11.35-11.45 GR III

11.25-11.35 GR IV

 

Godz. 12.05  - 12.20  Przerwa obiadowa

Godz. 12.20 – 13.20  Spotkanie wspólne:

1.      Szkolenie – „Realizacja zaleceń zawartych  w orzeczeniach Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej przez nauczycieli Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Kawalerów Orderu Uśmiechu  w Suliszewie” – prowadzący Krystyna Dziedzic.

2.      Dyskusja.

3.      Zakończenie szkolenia.