Konferencja pedagogów szkolnych
Konferencja Pedagogów Szkolnych
W dniu 29 marca 2012r. o godz. 10.00
odbędzie się w naszym Ośrodku
Konferencja Pedagogów Szkolnych.
Temat Konferencji „Organizacja pomocy
psychologiczno-pedagogicznej
uczniom naszych szkół”.
Program Konferencji:
Godz. 10-10.45 Informacja o Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Suliszewie. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, karta IPET w SOSW.
Godz. 10.45– 12.00 Część Warsztatowa - Udział w zajęciach specjalistycznych:
Godz. 12.00 - 12.20 Przerwa obiadowa
Godz. 12.20 – 13.20 Spotkanie wspólne:
1. Szkolenie – „Pomoc psychologiczno-pedagogiczna uczniom z upośledzeniem umysłowym” realizowana przez nauczycieli Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Suliszewie” – prowadzący Krystyna Dziedzic.
2. Dyskusja.
3. Zakończenie szkolenia.
Szczegółowy przebieg Konferencji:
1. Prezentacja multimedialna – Nasz Ośrodek - K. Kowalewska 10.05 – 10.20
2. Prezentacja multimedialna – Realizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej - A. Ludwisiak. 10.20 – 10.45
3. Przygotowanie szkoły, a w szczególności nauczycieli, do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych poprzez umiejętne diagnozowanie bądź interpretację orzeczeń, planowanie i organizację zajęć (także świetlicowych i dodatkowych) oraz indywidualną pracę i ocenianie uczniów z uwzględnieniem aktualnie obowiązujących wymogów prawa oświatowego:
a. Podstawy prawne warunkujące skuteczność postępowania w przypadku uczniów reprezentujących specjalne bądź specyficzne potrzeby edukacyjne:
- nowe wymagania zapisane w rozporządzeniu z dnia 17 listopada 2010r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologicznej (Dz. U. nr 228 poz. 1487);
- zakres zadań rozpoznawczych i planowania indywidualnej pracy z uczniem o specjalnych lub specyficznych potrzebach edukacyjnych;
- nowelizacja wymagań związanych z zasadami oceniania i klasyfikowania uczniów.
b. Zakres pracy zespołów do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych:
- kwalifikacje, zakres zadań oraz niezbędnych kompetencji osób wyznaczonych do pracy z uczniami o specjalnych i specyficznych potrzebach edukacyjnych;
- plan działań wspierających;
- Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia;
- Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny;
- planowanie organizacji zajęć w ramach godzin do dyspozycji dyrektora.
c. Koordynacja pracy zespołów:
- zadania szczególne koordynatora zespołu;
- określanie zadań w celu pełnego wykorzystania poszczególnych członków zespołu;
- określenie zasad współpracy;
- współpraca z rodzicami i przedstawicielami poradni psychologiczno-pedagogicznej.
d. Dokumentowanie i sprawozdawczość:
- źródła informacji o potrzebach konkretnych uczniów;
- zakres zadań związanych z opracowywaniem i realizacją planów działań wspierających bądź indywidualnych programów terapeutycznych;
- Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia;
- Karty Indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego;
- zakres oraz formy monitorowania i ewaluacji oraz dokumentowania okresowej oceny efektywności pomocy udzielanej poszczególnym uczniom.
4. Udział w zajęciach specjalistycznych: (zajęcia w grupach)
I grupa – A.Ludwisiak
II grupa – K. Kowalewska
III grupa – K. Dziedzic
IV grupa - A. Kokoryczka
|
|||||||
Lp |
Rodzaj zajęć |
prowadzący |
sala |
GR I |
GR II |
GR III |
GR IV |
1 |
Zajęcia edukacyjne prowadzone metodą M.Montessori |
Ewa Gnysińska |
3- szkoła |
10.45 - 10.55 GR I |
11.55 - 12.05 GR II |
11.45 - 11.55 GR III |
11.35-11.45 GR IV |
2 |
Zajęcia prowadzone metodą Integracji sensorycznej |
Arleta Sławińska |
internat |
10.55- 11.05 GR I |
10.45 - 10.55 GR II |
11.55 - 12.05 GR III |
11.45 - 11.55 GR IV |
3 |
Zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju Zajęcia prowadzone w Sali doświadczeń świata |
Małgorzata Korbel |
internat |
11.05-11.15 GR I |
10.55- 11.05 GR II |
10.45 - 10.55 GR III |
11.55 - 12.05 GR IV |
4 |
Zajęcia w Szkole Przysposabiającej do Pracy |
Renata Grejć |
internat |
11.15 - 11.25 GR I |
11.05-11.15 GR II |
10.55- 11.05 GR III |
10.45 - 10.55 GR IV |
5 |
Zajęcia z wykorzystaniem Biofeedback |
Anna Dudziak |
10 - szkoła |
11.25-11.35 GR I |
11.15 - 11.25 GR II |
11.05-11.15 GR III |
10.55- 11.05 GR IV |
6 |
Zajęcia prowadzone metodą Tomatis |
Anna Kozak |
11 - szkoła |
11.35-11.45 GR I |
11.25-11.35 GR II |
11.15 - 11.25 GR III |
11.05-11.15 GR IV |
7 |
Zajęcia praktyczne w ZSZ – Kucharz |
Beata Garbicz |
16- szkoła |
11.45 - 11.55 GR I |
11.35-11.45 GR II |
11.25-11.35 GR III |
11.15 - 11.25 GR IV |
8 |
Zajęcia gimnastyki korekcyjnej |
Czesław Kozak |
4 - szkoła |
11.55 - 12.05 GR I |
11.45 - 11.55 GR II |
11.35-11.45 GR III |
11.25-11.35 GR IV |
Godz. 12.05 - 12.20 Przerwa obiadowa
Godz. 12.20 – 13.20 Spotkanie wspólne:
1. Szkolenie – „Realizacja zaleceń zawartych w orzeczeniach Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej przez nauczycieli Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Suliszewie” – prowadzący Krystyna Dziedzic.
2. Dyskusja.
3. Zakończenie szkolenia.