browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Praktyka zawodowa w Niemczech – szansą na rozwój

Opublikowano przez 19 maja 2018 Możliwość komentowania Praktyka zawodowa w Niemczech – szansą na rozwój została wyłączona

Dnia 7 maja 2018 roku pięć uczennic z klasy III Technikum Handlowego wyjechało na zagraniczną praktykę zawodową do Schkeuditz w Niemczech. Po pięciogodzinnej podróży busem dotarliśmy do długo wyczekiwanego przez nas celu – miejsca noclegowego, w którym miałyśmy spędzić  2 tygodnie. Na samym początku udaliśmy się na śniadanie, a następnie na wycieczkę do fabryki BMW w Lipsku. Dzięki temu zobaczyliśmy jak funkcjonuje linia produkcyjna oraz jak powstaje samochód od samych podstaw. Następnie pokazano nam drogę, którą codziennie musieliśmy pokonywać, żeby dotrzeć do miejsca praktyki w Lipsku. Wieczorem wszyscy szybko zasnęli po dniu pełnym wrażeń.

Od wtorku zaczęło się codzienne wstawanie o 5.30 , następnie śniadanie i dojazd na praktykę. W środę  mieliśmy niespodziankę w postaci wycieczki do najciekawszych zakątków Lipska. Na  koniec dnia podziwialiśmy panoramę tego pięknego miasta.

Na weekend przygotowano dla nas wyjątkowe atrakcje. W sobotę rano pojechaliśmy pociągiem do Berlina. Plan wycieczki obejmował zwiedzanie m.in. Reichstagu, Bramy Brandenburskiej, Pomnika Pomordowanych Żydów Europy oraz Katedry Berlińskiej. Na sam koniec wybraliśmy się do Deutsches Technikmuseum, czyli do Niemieckiego Muzeum Techniki w Berlinie, w którym obejrzeliśmy dużo ciekawych eksponatów. Po dniu pełnym wrażeń wsiedliśmy do pociągu powrotnego, z nadzieją na szybki odpoczynek i pyszną kolację. Nazajutrz pojechaliśmy na wycieczkę do Drezna. Nasz przewodnik z ogromnym zaangażowaniem starał się pokazać najpiękniejsze i najciekawsze miejsca w tym mieście. Zwiedzanie zaczęliśmy od zespołu pałacowego Zwinger w Dreźnie, Kościoła Marii Panny, Nowego Rynku oraz malowidła „Orszak Książęcy”. Następnie udaliśmy się na Tarasy Brühla, a potem odwiedziliśmy  manufakturę Volkswagena.

Drugi tydzień spędziliśmy skupiając się  na zajęciach praktycznych, na których ćwiczyliśmy prowadzenie własnej działalności. Zajęcia obejmowały  napisanie biznesplanu, tworzenie ofert, zamówień, faktur i innych dokumentów księgowych. Po praktyce zazwyczaj wracaliśmy do ośrodka, a wieczorami mieliśmy możliwość wyjścia do klubu, który znajdował się tuż pod naszymi pokojami. Ośrodek oferował nam wyposażenie do gier sportowych, oczywiście nie zabrakło nam czasu na ich wykorzystanie podczas gry w piłkę siatkową oraz badmintona.

W piątek 18 maja 2018 r. odbyło się bardzo miłe pożegnanie  naszej grupy oraz zostały nam wręczone certyfikaty ukończenia praktyki. O godzinie 15 wyjechaliśmy wszyscy stęsknieni za naszym miastem oraz rodzinami. Po 6 godzinach wszyscy zdrowi i szczęśliwi dotarliśmy do Choszczna.

Ten wyjazd był dla nas bardzo ciekawym doświadczeniem, który na pewno będziemy bardzo miło wspominać. Z pewnością dzięki temu, przełamaliśmy barierę językową oraz nabraliśmy większego doświadczenia w naszym przyszłym zawodzie.

Po  powrocie utwierdziliśmy się w przekonaniu, iż wyjazdy zagraniczne są potrzebne dla młodych ludzi chcących się rozwijać.

Warto  podkreślić, że nad naszym bezpieczeństwem czuwali opiekunowie: p.Janusz Solski i p.Małgorzata Kowalik. Praktyka zawodowa została zorganizowana w ramach realizacji projektu ,,Wzrost mobilności – rozwój umiejętności zawodowych uczniów i kadry” ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER), którego beneficjentem jest Stowarzyszenie Wspierania Edukacji Zawodowej ,,WABAR” w ZSP Nr 1 w Barlinku.