browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Praktyki zawodowe w Niemczech

Opublikowano przez 11 października 2021 Możliwość komentowania Praktyki zawodowe w Niemczech została wyłączona

Dnia 26 września 2021 roku wraz z koleżankami wyjechałyśmy na zagraniczną praktykę zawodową do Schkeuditz w Niemczech. Po pięciogodzinnej podróży busem dotarłyśmy do długo wyczekiwanego przez nas celu – miejsca noclegowego, w którym miałyśmy spędzić 2 tygodnie.

Na samym początku udałyśmy się do pokoi, a potem na kolację, gdzie miło nas przywitano. Następnego ranka udałyśmy się na śniadanie, a o godzinie 12.00 na wycieczkę do Lipska. Dzięki temu zobaczyłyśmy dużo zabytków i ciekawych miejsc, które przykuwały naszą uwagę oraz tworzyły piękną panoramę tego miasta. Wieczorem wszystkie szybko zasnęłyśmy po dniu pełnym wrażeń.

Od wtorku zaczęło się codzienne wstawanie o 8.00 rano na śniadanie, a następnie wykonywałyśmy testy na Covid-19.

Na praktykach naszym zadaniem było stworzenie biznesplanu, portfolio oraz listy klientów przedsiębiorstwa, które chciałybyśmy założyć w przyszłości.

Na weekend przygotowano dla nas wyjątkowe atrakcje. W sobotę rano pojechałyśmy autobusem do Berlina. Plan wycieczki obejmował zwiedzanie m.in. Reichstagu, Bramy Brandenburskiej, Pomnika Pomordowanych Żydów Europy oraz Katedry Berlińskiej. Po dniu pełnym wrażeń czekał nas powrót do ośrodka, z nadzieją na szybki odpoczynek i pyszną kolację. Nazajutrz pojechałyśmy na wycieczkę do Drezna. Nasz przewodnik z ogromnym zaangażowaniem starał się pokazać najpiękniejsze i najciekawsze miejsca w tym mieście. Zwiedzanie zaczęłyśmy od zespołu pałacowego Zwinger w Dreźnie, Kościoła Marii Panny, Nowego Rynku oraz malowidła „Orszak Książęcy”. Następnie udałyśmy się na Tarasy Brühla, a potem miałyśmy czas dla siebie.

Drugi tydzień spędziłyśmy, skupiając się na zajęciach praktycznych, które obejmowały tworzenie ofert, zamówień, faktur i innych dokumentów księgowych. Po praktyce zazwyczaj wracałyśmy do ośrodka, a wieczorami miałyśmy możliwość wyjścia do klubu, który znajdował się tuż pod naszymi pokojami. Ośrodek oferował nam wyposażenie do gier sportowych. Oczywiście nie zabrakło nam czasu na ich wykorzystanie podczas gry w tenisa oraz badmintona.

W piątek 8 października 2021 odbyło się bardzo miłe pożegnanie naszej grupy oraz zostały nam wręczone certyfikaty ukończenia praktyki. O godzinie 13.00 wyjechałyśmy stęsknione za naszym miastem oraz rodzinami. Po 5 godzinach, wszystkie zdrowe i szczęśliwe, dotarłyśmy do Choszczna.

Ten wyjazd był dla nas bardzo ciekawym doświadczeniem i na pewno będziemy go bardzo miło wspominać. Z pewnością dzięki temu przełamałyśmy barierę językową oraz nabrałyśmy większego doświadczenia w naszym przyszłym zawodzie. Z chęcią udałybyśmy się jeszcze raz na takie praktyki.

Klaudia Nalewska z klasy IIITH

• Pani Anna Sroka
  • Pani Karolina

Organizatorzy:

STOWARZYSZENIE WSPIERANIA EDUKACJI ZAWODOWEJ „WABAR” w Barlinku w ramach Konsorcjum realizuje Projekt „Kompetencje bez granic”