Zimą nie brakuje wiatru, brakuje za to słońca. Zobaczmy, jak przebiegają zajęcia z projektu unijnego “Zielona Energia”, w czasie których światło i wiatr są intensywnie wykorzystywane dla dobra ludzkości. Dobrem ludzkości zajmują się w wolnych chwilach (zajęcia odbywają się w soboty) uczniowie klas Technikum Budowlanego pod kierunkiem panów: Jana Kowalonka i Tomasza Jabłońskiego.
Fotografie: pan Jan Kowalonek
Kilknij, by zobaczyć:
-
-
Podzespoły
-
-
Budujemy pierwsze panele słoneczne
-
-
z tych podzespołów
-
-
Działa, daje prąd
-
-
Działa jak złoto
-
-
Beze mnie nie działa
-
-
Mamy zasilanie, budujemy bolid F1
-
-
Czytanie ze zrozumieniem
-
-
Wszystko jasne
-
-
Jakie oopony? Slicki, czy na deszcz?
-
-
Nasz coach
-
-
No to na tor!
-
-
Nie ma jak “słońce”!
-
-
Nie popycham, nie popycham
-
-
Młody, ale zaawansowany Team Team
-
-
To dla niej
-
-
“Siermiężna robota” – dlaczego to wszystko działa
-
-
Działa i działa
-
-
Chwila skupienia
-
-
Tyle głów się głowi…
-
-
Ile światła…?
-
-
No ile…?
-
-
Daje ten…
-
-
Reflektorek
-
-
Budujemy turbiny wiatrowe
-
-
Jedna turbina wiatrowa
-
-
Druga turbina wiatrowa
-
-
Trzecia turbina wiatrowa
-
-
Cewki, magnesy – już wiemy, jak powstaje prąd elektryczny
-
-
Panie profesorze, trzeba popchnąć
-
-
Fachowa pomoc
-
-
Działa, daje prąd
-
-
Żółta turbina pionowa
-
-
Niemożliwe – działa
-
-
Nie posiadam się z radości
-
-
Wszystko jak należy
-
-
Zestaw turbin – pozioma i pionowa
-
-
Badamy wydajność turbin
-
-
Wydajność jest ok
-
-
Nawet bardzo ok
-
-
Wszystko pod kontrolą
-
-
Nic nam nie umknie
-
-
Wydajność?
-
-
Sami zobaczcie
-
-
Teraz obliczenia
-
-
Czas na trochę teorii
-
-
Dwie turbiny to już farma wiatrowa
-
-
Zróbmy coś z tym
-
-
Połączmy
-
-
Będziemy wytwarzać wodór
-
-
Woda + prąd + elektrolizer = wodór + tlen (czysta energia)
-
-
Proszę uważnie posłuchać… szumu
-
-
Pięknie grają
-
-
Ten badacz ulega emocjom
-
-
To się nazywa pasja naukowa
-
-
To niebieskie to elektrolizer
-
-
Zrobione
-
-
Ile mamy tego wodoru?
-
-
Wystarczy
-
-
Od dyskusji rozbolały nas głowy
-
-
Chyba są jakieś rozbieżności
-
-
Schemat poglądowy
-
-
Wodór produkowany przez dwa “małe słońca”
-
-
Wodór jest dobrym gazem
-
-
Ale nie widać go
-
-
Wszystko mamy zobrazowane