Zachęcamy do skorzystania z opublikowanego poniżej wykazu przedsiębiorstw kształcących naszych uczniów w zawodzie. Można samodzielnie znaleźć sobie pracodawcę. Jest jednak jeden warunek – musi mieć on przygotowanie pedagogiczne.
Wykaz pracodawców dla Branżowej Szkoły I Stopnia – klasa wielozawodowa
Zasady rekrutacji
Poniżej dostępne są zasady rekrutacji na rok szkolny 2022/2023
Zasady rekrutacji do klas pierwszych Zespołu Szkół Nr 2 w Choszcznie 2022-2023 (pobierz)
Link do systemu rekrutacji:
https://powiatchoszczenski.edu.com.pl
Święta majowe 2022
Początek maja obfituje w święta narodowe. Jest ich kilka. Co roku staramy się przypomnieć, jakie wydarzenia upamiętniają. Chcemy podkreślić doniosłość tych wydarzeń w naszej historii, rolę w kształtowaniu naszej tożsamości, pielęgnowaniu wartości dla nas Polaków szczególnie ważnych. Obchody świąt majowych są także tradycją, a ich celebracja jest nieodłącznym elementem kształtowania postaw patriotycznych i obywatelskich. W ostatnich dwóch latach ze względu na obostrzenia sanitarne nie mogliśmy się spotkać na tradycyjnym apelu. W tym roku apel z okazji majowych świąt powrócił do szkolnego kalendarza uroczystości.
Apel odbył się w środę, 27 kwietnia 2022 r., w hali sportowej. Prowadzące uroczystość, Amelia Nagler z klasy IIILO i Katarzyna Warszawiak z klasy IIITH, przedstawiły zgromadzonej społeczności szkolnej wydarzenia, które zostały upamiętnione świętami: Świętem Pracy, Dniem Flagi Rzeczypospolitej Polskiej, Narodowym Świętem Trzeciego Maja, Narodowym Dniem Zwycięstwa. Wiele z tych dat oznacza także rocznice wydarzeń z najnowszej historii Polski. W związku z toczącą się wojną u naszych wschodnich sąsiadów, nie zabrakło akcentów solidarności z Ukrainą.
Podczas apelu recytowane były fragmenty poezji tematycznie związanej z obchodzonymi świętami. Wiersze prezentowały: Weronika Piórkowska, Maja Hubert, Hanna Kazimierczak, Klaudia Kwiatkowska z klasy ITH, Oliwia Biniek z klasy IITH oraz Pola Rafińska z klasy IIILO. Warto podkreślić, że spora grupa recytatorek to uczennice z klas pierwszych, które zadebiutowały przed szeroką publicznością. Uczestnikom apelu o kolejnych elementach uroczystości przypominały slajdy, pojawiające się na ekranie, wyświetlane przez Maję Gardian z klasy IITH. W tle recytowanych utworów usłyszeć można było znane melodie: kompozycje Ludwiga van Beethovena, mazurki Chopina, polonez Ogińskiego. Oprawą muzyczną zajął się pan Maciej Żołnierzów.
Po części artystycznej głos zabrała dyrektor Zespołu Szkół Nr 2, pani Barbara Ciecierska. Cytując słowa św. Jana Pawła II, przypominała nam o obowiązku, jaki spoczywa na obywatelach kraju i mieszkańcach planety wobec kolejnych pokoleń.
Tradycyjnie podczas apelu wręczone zostały nagrody za różnego rodzaju osiągnięcia i aktywności, które miały miejsce w ostatnim czasie.
Szkolny Dzień Sportu wygrała klasa IIITH i w jej imieniu dyplom odebrała Katarzyna Warszawiak.
I miejsce w zorganizowanym przez Samorząd Uczniowski dnia 1 kwietnia Dniu bez Plecaka zajęły ex aequo klasy: ITH i IIB BSIst. Dyplom odebrali przedstawiciele samorządu klasowego wraz z wychowawcami. Samorząd Uczniowski postanowił także uhonorować nauczycieli, którzy wzięli udział w tej zabawie samorządowej. Na tytuł Kreatywnego Nauczyciela, zdaniem Samorządu Uczniowskiego, zasłużyła pani Agnieszka Kurpiewska.
I miejsce w konkursie „The Point Online”, zorganizowanym przez nauczycieli języka angielskiego, zajęła Aleksandra Kłos z klasy ITH.
Majowe święta to nie tylko czas odpoczynku, z pewnością zasłużonego i potrzebnego, ale także czas refleksji o naszej historii, tożsamości, tradycji, pielęgnowaniu wartości, które świadczą o naszej przynależności cywilizacyjnej, by spokój świąteczny nie był niepokojem o pokój.
Beata Zgorzelska
Fotografie: Piotr Figas
Dzień Ziemi 2022
Dzień Ziemi – to szczególne święto jest obchodzone 22 kwietnia, choć, prawdę mówiąc, powinno być obchodzone codziennie. W tym wyjątkowym dniu ludzie zbierają się w grupy (głównie szkoły, przedszkola itp.) i dzielnie przemierzając najbliższe tereny, zbierają odpady, które się wmieszały w środowisko naturalne. Celem tej akcji jest promowanie właściwych postaw i nauka podstaw ekologii.
Odpady są poważnym problemem, każdy z nas produkuje ich setki na dzień! Gdybyś wyrzucał swoje śmieci przez okno, to w miesiąc (zaryzykuję – pewnie już w tydzień) sąsiedzi dzwoniliby pod odpowiednie numery. Wysypisko murowane! Zasady segregowania są w kółko powtarzane tak często, że każdy uczeń szkoły podstawowej i średniej potrafiłby je ładnie wyrecytować. Plastiki do żółtego, papiery do niebieskiego, szkło do zielonego, odpady bio (obierki z jedzenia itp) do brązowego, a kolor czarny to odpady mieszane. Prosto, zwięźle i na temat, więc po co to piszę?
By przypomnieć, że losy naszej planety zależą także od Ciebie. Tak, od Ciebie. Dlaczego? Bo przeciętny człowiek produkuje 350 kg odpadów rocznie. Sporo, no nie? Dlatego zbierzmy siły, weź kolegów, brata, siostrę, znajomych, psa, kota, sąsiadów i posprzątajmy raz, a dobrze! Podnieś tę puszkę i dbaj nie tylko o siebie, ale też o swoich przyjaciół i dom.
Kierując tymi wskazówkami, uczniowie klas ITOŚ, IITOŚ, IIITOŚ w zawodzie technik ochrony środowiska, ale także IITH w zawodzie technik handlowiec, wysprzątali teren wokół szkoły. W pracy towarzyszyli im nauczyciele: pani Lidia Michalska, pani Katarzyna Hejza-Konieczna i pan Michał Tomaszczuk.
Emilia Mehmedov ITOŚ
Życzenia świąteczne
Jest dzisiaj wielka potrzeba, by Życie zatriumfowało. I Życie zatriumfuje. Niech towarzyszy nam Nadzieja, a Dobro niech stanie się naszą chorągwią, byśmy zwyciężyli.
Serdeczne życzenia Wielkanocne
składa
Społeczność Szkolna
Zespołu Szkół Nr 2
im. Noblistów Polskich
w Choszcznie
Wiedza o społeczeństwie – zajęcia projektowe
Od stycznia 2022 r. w ramach projektu pn. POMORZE ZACHODNIE – WSPARCIE PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNE, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, odbywają się zajęcia z wiedzy o społeczeństwie w wymiarze dwóch godzin tygodniowo.
W zajęciach tych uczestniczy 4 uczniów z klasy IV Technikum Nr 2 w zawodzie technik handlowiec. W ramach zajęć uczniowie uzupełniają swoją wiedzę z poszczególnych działów o treści z podstawy programowej obejmujące zakres rozszerzony. Ćwiczą umiejętności analizowania różnorodnych źródeł poprzez rozwiązywanie zadań do poszczególnych działów. Poznają także budowę wypracowania oraz ćwiczą pisanie dłuższych form wypowiedzi pisemnych z zachowaniem zasad egzaminacyjnych. Nabytą wiedzę i umiejętności wykorzystują w praktyce, rozwiązując arkusze maturalne obejmujące całość materiału.
Beata Zgorzelska
Matematyka – zajęcia projektowe
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki w ramach projektu “Pomorze Zachodnie – wsparcie pedagogiczno-psychologiczne”, odbywają się raz w tygodniu w wymiarze dwóch godzin. W zajęciach uczestniczy osiem uczennic z klasy IV Technikum w zawodzie technik handlowiec. Podczas zajęć uczniowie rozwijają swoje kompetencje matematyczne oraz powtarzają materiał, który poznali podczas edukacji zdalnej w poprzednich latach szkolnych. Uczniowie ćwiczą rozwiązywanie typowych zadań otwartych z arkuszy maturalnych oraz poznają strategie rozwiązywania zadań zamkniętych.
Wiesława Gruszka
Język polski i język angielski – zajęcia projektowe
Zespół Szkół Nr 2 im. Noblistów Polskich w Choszcznie realizuje grant w ramach projektu pn. POMORZE ZACHODNIE – WSPARCIE PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNE, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Działanie 7.7 „Wdrożenie programów wczesnego wykrywania wad rozwojowych i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnościami oraz zagrożonych niepełnosprawnością oraz przedsięwzięć związanych z walką i zapobieganiem COVID-19 Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020” .
W związku z realizacją projektu, w drugiej turze rozpoczętej 17.01.2022 r., odbywały się również zajęcia z języka polskiego i języka angielskiego. W kilkuosobowych grupach uczniowie klasy maturalnej IVTH przygotowywali się do najważniejszego egzaminu.
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego, prowadzone przez pana Piotra Figasa, koncentrowały się na powtórzeniu znajomości lektur obowiązkowych. Teksty, począwszy od średniowiecza, starannie analizowano, badano, utrwalano znajomość treści, wątków, motywów. Niektóre dzieła, jak chociażby Mickiewiczowskie „Dziady” stanowiły dla przyszłych maturzystów nie lada wyzwanie, bo okazało się, że nauczanie zdalne nie za dobrze idzie w parze z odkrywaniem tajemnic arcydzieł, nawet jeśli wzbogaca się ten system nauczania o treści multimedialne i nowe technologie. Praca z tekstem jest kluczowa. Podczas zajęć udało się dotrzeć do sedna wielu trudnych spraw. Rzetelna wiedza o lekturach obowiązkowych z pewnością przyda się podczas matury.
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego, prowadzone przez pana Mariusza Spychaja, odbywały się 2 razy w tygodniu. Uczniowie chętnie przychodzili na zajęcia i brali w nich aktywny udział, świadomi zbliżającego się egzaminu maturalnego. Podczas zajęć uczniowie rozwijali swoje sprawności i umiejętności językowe, powtarzali niezbędne słownictwo oraz ćwiczyli rozmaite zadania komunikacyjne. Często ćwiczono strategie maturalne.
Piotr Figas i Mariusz Spychaj
Zajęcia projektowe z przedmiotów zawodowych w TH
W styczniu 2022 roku rozpoczęła się druga edycja zajęć dydaktyczno – wyrównawczych z przedmiotów zawodowych dla zawodu technik handlowiec w ramach projektu pn. „POMORZE ZACHODNIE – WSPARCIE PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNE”. Wsparciem zostali objęci uczniowie Technikum Nr 2 w Choszcznie, którzy uczestniczą w zajęciach przygotowujących do egzaminów zewnętrznych. Celem projektu jest minimalizowanie negatywnych skutków pandemii COVID-19.
W zajęciach bierze udział łącznie 22 uczniów z klasy IIITH. Odbywają się w kilkuosobowych grupach w czwartek od godziny 13.35 do 15.05. Zajęcia prowadzą panie: Joanna Korzeniewska, Edyta Kondela, Dorota Majchrzak.
Uczestnicy ćwiczą umiejętność obsługi programu sprzedażowo-magazynowego Subiekt GT, wykonywania prac związanych z obsługą klientów oraz realizacją transakcji kupna i sprzedaży, przyjmowania dostaw oraz przygotowywania towarów do sprzedaży, planowania działań sprzedażowych i monitorowania ich efektów, aktywnej komunikacji z klientem biznesowym oraz utrwalają wiadomości z zakresu organizowania i prowadzenia działalności handlowej.